Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: CityStromer med problemer

Startet av cra, torsdag 27. mars 2008, klokken 18:49

« forrige - neste »

cra

Heisann!

Noen som vet hvor mye lys det skal være i gearvelgeren? Lurer på om det skal være to pærer, og at den ene er gåen på min? Lyset er "skjevt".
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

El rayo

Ja, det er to pærer. Én bak "P" og én bak "R N D". Begge skal lyse samtidig når tenninga er på.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

cra

Da spørs det om ikke en av dem er gåen hos meg. Jeg får prøv eå åpne og se, og kanskje modde til å bruke mer energisparende LED'er når jeg først skal inni der? :)

Når det gjelder LED-lys til slikt så er der foresten plenty å hente på en site som heter dealextreme.com. Dollarkursen er lav, og frakt er inkludert. Jeg har handlet derfra flere ganger, og det eneste aberet er at det tar en stund før varene kommer.

Det siste jeg bestilte var 2 stk 10-pack med slike LED-lykter til å henge på nøkkelknippet. Pris: under $10 for 20 stk, inkl. frakt. Fine å ha liggende "overalt". :)

Kanskje til og med noe man kan lage små elbil.no-klistremerker til og gi vekk ved en passelig event?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

El rayo

Tenkte på det samme selv; ikke for å spare strøm, men pga levetid. Man må trolig bruke lysintense, hvite LED. Vær OBS på at de skal ha 3,2V (SJEKK for sikkerhets skyld data for dine LED), så en motstand må kobles i serie.

Men jeg har ikke lyst til å endre på det originale ledningsnettet. Dessuten tenkte jeg at det blir nok 6 år til neste gang pæra går.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

cra

Nå har je gikke åpnet opp og sett innni der enda, men det skulle da ikke være nødvendig å endre ledningsnettet, eller? Med forbehold om at det er plass så skulle det vel være mulig å nesten bare bytte ut pæra med LED+ evt. nødvendig(e) resistor(er)?

Vet ikke hvor tykt det er heller, men litt av tankene mine gikk i retning av å kunne skifte ut belysningen i hele dashbordet med LED-lys i ønsket farge. Kanskje til og med RGB-LEDs slik at man kan justere fargen selv etter smak og humør? :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA