Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: skal kjøpe min første elbil.

Startet av eljet, tirsdag 04. mars 2008, klokken 22:04

« forrige - neste »

Griffel

Sitat fra: elektrolux på mandag 10. mars 2008, klokken 11:48

Dessuten har jeg ikke plass til 3 busser i garagen.


Slik sett kunne du jo få skipet de 324 batteriene og skrote bussen. ::)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Ken

Selgeren har hatt kontakt med SAFT som sier at de har 60stk igjen av de blokkene. Må kjøper alle for et tilbudspris av 500 dollar hver. Dette er under halv pris sier de!! Jeg har begynt å bli lei av franske mafia.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Ken

Jeg fikk kontakt med senior analyst i el-buss prosject i Santa Monica hvor de overnevnte busser var i drift. Jeg spurte om hvorfor de var tatt ut av drift etter bare 20000 miles:

Mr. Webster;



Andrew Basmajian forwarded your E-mail to the Big Blue Bus and it made its way to me.  The APS electric buses were taken out of service because they had reached the end of their useful life.  Although the vehicles were popular when first introduced on our local Tide service the vehicles did not prove to be reliable in the long-run.  As the vehicles aged they required increased maintenance and ultimately one full-time mechanic was assigned to the on-going maintenance and upkeep of these vehicles.  After the manufacturer went out of business, replacement parts or substitute parts became difficult to find and drove our maintenance requirements even higher.  The vehicles were eventually replaced because we could not guarantee their reliability. 



The experience with the APS vehicles was generally positive and a great learning experience.  We are currently going out to bid for new, small hybrid buses.  We hope to procure either compressed or liquefied natural gas-electric hybrids (preferred) or gasoline-electric hybrids.  The hybrid technology is very promising and appears to be much more reliable than the APS vehicles.  Although diesel-hybrid buses are readily available, we operate in the South Coast Air Quality Management District and we are not allowed to buy diesel-hybrid buses at this time.  They are used in Northern California and many other locations throughout the U.S. and offer an attractive alternative to diesel buses.  I should mention that we are also using Bio-diesel fuel in our remaining diesel-only buses.



I wish you luck in your endeavor to bring alternatively fueled buses to your town.



Sincerely,



Joe Stitcher

Assistant Director-Transit Operations

Santa Monica's Big Blue Bus



(Yes, I stuck around long enough to make it from Sr. Analyst to Assistant Director)



Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

hens

#18
STM-5 180:
bredde 19cm, lengde 24cm, høyde 25cm, vekt 23kg/blokk.
Jeg monterte 8slike i en kewet serie 3 i 1994, senere ble det satt inn en blokk ekstra, og rekkevidden ble målt til 91 kilometer ved 50 km/t. senere pendlet min datter med denne bilen mellom Jessheim og Ulleren i Oslo
batteriene gikk bra til sommeren 2005, da de fikk en overtemperatur fordi  laderen ikke var temperaturkompensert.  Jeg har fortsatt 2 av blokkene som overlevde.
Dersom ladeparametrene er riktige, og vannfyllingsprosedyren har vært riktig, er disse batteriene meget holdbare.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA