Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Avstemming: To vinterpakke or not to vinterpakke, that is the question?!

Startet av tomrh, mandag 13. mai 2013, klokken 09:36

« forrige - neste »

tomrh

Etter å ha avlest strømmåleren nå ser jeg at et hurtigladeabonnement hos EV Power til 299,-/mnd ville lønne seg dersom vi kun bruker hurtiglading + gratis normallading der det tilbys. Vi bruker nemlig ca. 400-600 kWh ekstra i måneden til lading og forvarming av mjauen. Men man hadde blitt sprø av å måtte vente på hurtiglading et par ganger for dagen.  ::)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

thoru

Sitat fra: skatvalsbygg på onsdag 01. mai 2013, klokken 13:35
Etter å ha avlest strømmåleren nå ser jeg at et hurtigladeabonnement hos EV Power til 299,-/mnd ville lønne seg dersom vi kun bruker hurtiglading + gratis normallading der det tilbys. Vi bruker nemlig ca. 400-600 kWh ekstra i måneden til lading og forvarming av mjauen. Men man hadde blitt sprø av å måtte vente på hurtiglading et par ganger for dagen.  ::)

Hurtigladning er vel ikke helt anbefalt å gjøre superofte heller da.
Noen som vet hvor ofte man kan hurtiglade uten at bilen slites ut fortere?

tomrh

Sitat fra: thoru på onsdag 01. mai 2013, klokken 14:47
Hurtigladning er vel ikke helt anbefalt å gjøre superofte heller da.
Noen som vet hvor ofte man kan hurtiglade uten at bilen slites ut fortere?
Mitsubishi mener ihvertfall at en gang pr. dag ikke skal ha nevneverdig effekt.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA