Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Twin-charger, bortkastet penger?

Startet av Lynvingen, tirsdag 07. mai 2013, klokken 14:32

« forrige - neste »

Lynvingen

Det går jo ganske mye spenning gjennom ladekablene, er det noe problem å montere en tidsbryter mellom støpsel og kontakt? altså, medfører dette noen brannfare?

Har ofte den utfordringen at jeg ikke ønsker å starte ladingen før senere på kvelden, og tenkte å spare meg for den ekstra turen i garasjen  :P
Citroen C-Zero 2012, 20 000 km

Tidl:
P106 - 1998 mod, 60 000km.
Robometer og nyoverhalt batteripakke.

Trond Arve

Jeg har brukt tidsur fra Clas i flere år for å få nylada bil på morgenen. Enkelte her på forumet hevder det medfører brannfare fordi delene er av lav kvalitet, slitasje, ikke er laget for konstant høy effektbelastning osv. Vurder selv, og sjekk uansett for varmgang jevnlig.
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Thomas Parsli

Jeg har også brukt tidsur i mange år, men har dårlig erfaring med billigvarianten fra Clas da den kortsluttet etter et halvt års tid.
Kjøp et som er merket med 16A  (ikke 10A/16A) og helst en som tåler 10A kontinuerlig.
Tidsur til under hundrelappen er neppe egnet.

-Og du bør sjekke det regelmessigt!

Se forøvrig denne tråden: http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=3245.5

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA