Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kjøp Autofil..!

Startet av edyrli, fredag 26. april 2013, klokken 18:09

« forrige - neste »

edyrli

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40971255

Ser denne har et varsel ved hardt pådrag:
Når man belaster batteriet max, feks. gir full gass opp en bratt bakke med varmeaparatet(som trekker mye strøm) på så hender det at det kommer opp en gul varselampe med "Power Suply". Denne lampen begyner å lyse når volten i batteriet kommer under 275wolt.

Noen som vet hva dette er. Bilen er jo latterlig billig på grunn av dette.

Vil denne vært et kupp til prisen, eller en tikkende "utgifts"bombe?
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

Go-carter

#1
Lyset han snakker om er "Power Limit"

Aldri hørt om dette tilfellet før. Zebra er jo stort sett sånt at enten er det friskt, eller så er det dødt. Jeg og får power limit lyset om jeg pusher bilen, på lav soc.

Kanskje noen kommet med et bedre svar :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

sven erik

Sitat fra: edyrli på mandag 15. april 2013, klokken 09:49
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40971255

Ser denne har et varsel ved hardt pådrag:
Når man belaster batteriet max, feks. gir full gass opp en bratt bakke med varmeaparatet(som trekker mye strøm) på så hender det at det kommer opp en gul varselampe med "Power Suply". Denne lampen begyner å lyse når volten i batteriet kommer under 275wolt.

Noen som vet hva dette er. Bilen er jo latterlig billig på grunn av dette.

Vil denne vært et kupp til prisen, eller en tikkende "utgifts"bombe?
du sier latlig billig men disse går ikke for noe pris lenger  alle skal ha  hurtiglade mulighet  det kommer å mange av disse til salgs nå komunene bytter ut sine  å da kommer det 10 i slengen   å om man ser på finn så liger de lenge  ja meget lenge   dessverre

Go-carter

Sitat fra: sven erik på mandag 15. april 2013, klokken 12:15
Sitat fra: edyrli på mandag 15. april 2013, klokken 09:49
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40971255

Ser denne har et varsel ved hardt pådrag:
Når man belaster batteriet max, feks. gir full gass opp en bratt bakke med varmeaparatet(som trekker mye strøm) på så hender det at det kommer opp en gul varselampe med "Power Suply". Denne lampen begyner å lyse når volten i batteriet kommer under 275wolt.

Noen som vet hva dette er. Bilen er jo latterlig billig på grunn av dette.

Vil denne vært et kupp til prisen, eller en tikkende "utgifts"bombe?
du sier latlig billig men disse går ikke for noe pris lenger  alle skal ha  hurtiglade mulighet  det kommer å mange av disse til salgs nå komunene bytter ut sine  å da kommer det 10 i slengen   å om man ser på finn så liger de lenge  ja meget lenge   dessverre

Kommer jo litt an på hva man er ute etter da. Uten å starte en ny diskusjon om det, så har Think og Leaf hver sine kvaliteter, og hver sine bruksområder :) Min zebrathink, sett bortifra et 5. sete, har hatt mer bruksverdi denne vinteren enn Leaf'en til kompisen min.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

sven erik

Sitat fra: Go-carter på mandag 15. april 2013, klokken 12:49
Sitat fra: sven erik på mandag 15. april 2013, klokken 12:15
Sitat fra: edyrli på mandag 15. april 2013, klokken 09:49
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40971255

Ser denne har et varsel ved hardt pådrag:
Når man belaster batteriet max, feks. gir full gass opp en bratt bakke med varmeaparatet(som trekker mye strøm) på så hender det at det kommer opp en gul varselampe med "Power Suply". Denne lampen begyner å lyse når volten i batteriet kommer under 275wolt.

Noen som vet hva dette er. Bilen er jo latterlig billig på grunn av dette.

Vil denne vært et kupp til prisen, eller en tikkende "utgifts"bombe?
du sier latlig billig men disse går ikke for noe pris lenger  alle skal ha  hurtiglade mulighet  det kommer å mange av disse til salgs nå komunene bytter ut sine  å da kommer det 10 i slengen   å om man ser på finn så liger de lenge  ja meget lenge   dessverre

Kommer jo litt an på hva man er ute etter da. Uten å starte en ny diskusjon om det, så har Think og Leaf hver sine kvaliteter, og hver sine bruksområder :) Min zebrathink, sett bortifra et 5. sete, har hatt mer bruksverdi denne vinteren enn Leaf'en til kompisen min.
jeg sier ikke at de ikke har bruks verdi men ser at  de fleste velger å  kjøpe disse med hurtiglader  i stede for  tink  med zebra batterier  har selv lokta på å kjøpe meg en selv om jeg har en i-miev   men mener bare da  går prisen  ned  å når det kommer  mange til salgs går prisen ennå mer ned  så en til 60 tusen er ikke så kupp

Go-carter

Sitat fra: sven erik på mandag 15. april 2013, klokken 13:06
Sitat fra: Go-carter på mandag 15. april 2013, klokken 12:49
Sitat fra: sven erik på mandag 15. april 2013, klokken 12:15
Sitat fra: edyrli på mandag 15. april 2013, klokken 09:49
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40971255

Ser denne har et varsel ved hardt pådrag:
Når man belaster batteriet max, feks. gir full gass opp en bratt bakke med varmeaparatet(som trekker mye strøm) på så hender det at det kommer opp en gul varselampe med "Power Suply". Denne lampen begyner å lyse når volten i batteriet kommer under 275wolt.

Noen som vet hva dette er. Bilen er jo latterlig billig på grunn av dette.

Vil denne vært et kupp til prisen, eller en tikkende "utgifts"bombe?
du sier latlig billig men disse går ikke for noe pris lenger  alle skal ha  hurtiglade mulighet  det kommer å mange av disse til salgs nå komunene bytter ut sine  å da kommer det 10 i slengen   å om man ser på finn så liger de lenge  ja meget lenge   dessverre

Kommer jo litt an på hva man er ute etter da. Uten å starte en ny diskusjon om det, så har Think og Leaf hver sine kvaliteter, og hver sine bruksområder :) Min zebrathink, sett bortifra et 5. sete, har hatt mer bruksverdi denne vinteren enn Leaf'en til kompisen min.
jeg sier ikke at de ikke har bruks verdi men ser at  de fleste velger å  kjøpe disse med hurtiglader  i stede for  tink  med zebra batterier  har selv lokta på å kjøpe meg en selv om jeg har en i-miev   men mener bare da  går prisen  ned  å når det kommer  mange til salgs går prisen ennå mer ned  så en til 60 tusen er ikke så kupp

Lav KM og god stand på en to-seter fordrer vel ca. 100.000. Sliten og må selges fort 80-60. 40 og nedover er stort sett delebiler, slik jeg ser det. Er det gjenværende garanti er de fort over 100 igjen.

Så hvis bilen nevnt her ikke har noen store problemer med batteriet likevel, er den et kupp i mine øyne :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

sven erik

ok ja ser de til 80 tusen står lenge som er helt strøkne   en får ikke så mye lenger  ser til og med  at en lif  til 200 tusen  er vansklig i dag   en bil er ikke hvert mer en hva du får  og kjøper ingen bilen til 80 er den ikke vert det  selv om den er vert kansje mye mer i bruks verdi  men skulle vist hvor langt en kunne kjøre  batteriene på denne før de går  ser fler nå med gående batterier 

SplitPersonality


"power limit" kommer når batteriet blir for varmt. På den annonserte bilen kan det være så enkelt som at sikringen til kjølevifta er gått - eller så komplisert som at 2av3 temp-sensorer inni batteriet er gått.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA