Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Think som taxi

Startet av Griffel, torsdag 27. mars 2008, klokken 11:45

« forrige - neste »

Griffel

Det nye norske selskapet El-Cars, vil i løpet av 14 dager lansere et teknologisk leiekonsept for 200 miljøvennlige elbiler i Oslo. Konseptet skal også lanseres senere i London og Berlin.

Prisen for en times kjøretur vil være 100 kroner og 350 kroner per dag – begge priser uten moms. Statkraft er med i dette spesielle prosjektet, og de vil ta hånd om 75 til 80 prosent av finanskostnadene for elbilflåten.

Bilene skal dessuten finansieres ved at de skal være utsmykket med såkalt miljøriktig reklame.

El-Cars har sikret seg sentrale parkeringsplasser i Oslo. På disse plassene kan kundene "bare ta" en elbil.  Kunden har fått utdelt et digitalt aksesskort som skal til for å åpne de spesielle elbilene, de må varslet via internett eller mobiltelefon til El-Cars at de tar en bil.

Hele artikklen:
http://www.tu.no/energi/article144365.ece

Ny artikkel:
El-bilselskpaet El-Cars hevder at Statkraft skal betale 80 prosent av månedlige kostnader for elbilflåten deres. Statkraft benekter dette på det sterkeste.:

http://www.tu.no/samfunn/article144866.ece

Gründer Stein Richter i El-Cars vil ikke vedgå at de har bløffet om at Statkraft skulle finansiere elbilflåten deres:

http://www.tu.no/samfunn/article144867.ece

Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Laban

Spørs hvordan dette vil gå da?

Elbil-bløff i jakt på investorpenger:

http://www.tu.no/samfunn/article144866.ece

Hvis de ikke får dekket inn 80% av månedlige kostnader fra Statskraft som de påstår, spørs det vel om prosjektet blir en realitet i det hele tatt.
Trondheim
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

ilmarw

#2
Det står i hvert fall følgende i den siste artikkelen (http://www.tu.no/samfunn/article144867.ece) artikkelen: Dette skyldes at oppstarten av vårt utleiekonsept for elbiler i Oslo ble flyttet fra i vår til august ...

Så bilene dukker vel ikke opp med det første.

ilmar
Polestar i bestilling

Griffel

#3
Også Bellona føler seg missbrukt av El-Cars.

Uten at Bellona har godkjent det, brukes miljøforkjemperne som lokkefugler for det nye utleieselskapet El-Cars.

http://www.tu.no/samfunn/article145083.ece

I presentasjonen gis det inntrykk av at miljøvernorganisasjonen skal både være kunde og distribusjonspartner for El-Cars.

På en annen foil heter det at "Bellona oppfordrer alle sine støttespillere til å bli El-Cars-medlemmer"

Vi har ikke inngått noen intensjonsavtale eller samarbeid med El-Cars. Vi har heller ikke anbefalt noen å kjøpe medlemskap der, understreker Fredric Hauge.

Samtidig påpeker både Hauge og Pütz at Bellonas oppgave er å jobbe for løsninger som innebærer miljøforbedringer. De er grunnleggende positive til El-Cars av to hovedårsaker:

Det er et nytt konsept med utleie av elbiler, og det er en ny type større femseters elbiler på det norske markedet.

Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

ilmarw

Alle de poengene gjør at de framstår som lite seriøse, spør du meg...

ilmar
Polestar i bestilling

tom

Sitat fra: Griffel på torsdag 13. mars 2008, klokken 16:17
Også Bellona føler seg missbrukt av El-Cars.

Uten at Bellona har godkjent det, brukes miljøforkjemperne som lokkefugler for det nye utleieselskapet El-Cars.


Har El-Cars glemt å betale miljømafian for beskyttelse ?

/tom
Oslo.  Buddy,  City-El og Lepton Oxygen

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA