Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Avsemning: Har fått Finalize knapp

Startet av tomrh, tirsdag 23. april 2013, klokken 15:01

« forrige - neste »

tomrh

Flytter batterispørsmålene mine til denne seksjonen, jfr. jkirkebo's innlegg i denne tråden.
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 11. april 2013, klokken 10:25
Vinterstid kan det være en fordel uansett å få lading til å avslutte rett før du skal dra. Batteriet vil da nemlig være varmet noe opp av ladingen, noe som gir høyere kapasitet og mindre spenningstap.
Skulle vært kjekt å vite noe mer om effekten. Regner med oppvarmingen av batteriet skyldes tap under ladeprosessen, hvor mange watt kan det dreie seg om mon tro? Og er tapet proporsjonalt med ladestrømmen?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA