Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Høyspent feil og power limit =((

Startet av S-max, fredag 10. mai 2013, klokken 15:50

« forrige - neste »

S-max

Jeg har begynt å lure på hvordan det skal gå med Tesla (i Norge) når avgiftsfordelene forsvinn :-[ og prisen for Tesla Model S og X vil øke betraktelig.

Vil det være solgt nok biler til at organisasjonen vil bestå?
Kanskje Tesla har klar en folkemodell som kan konkurrere på pris med biler i tilsvarende segment?
Hva tror dere?
e-Golf m/varmepumpe bestilt 31/3-14 Leveres veke 6?

ArneS

Det er ingen "garanti" for at avgiftsfordelene forsvinner etter 2017. Det vil sansynligvis ikke forsvinne helt men en tilpassing til mer miljøvennlige biler, enten det er rene elbiler, hybrid eller fossil biler med lite CO2 utslepp.
Dessuten vil elbiler bli billigere. VW har sagt at elbiler vil bli like billige å produsere som fossil biler innen 2015. (har en link tiil denne uttalelsen men den ligger på jobb) Dette går stort sett på batterikost som er den dyreste komponenten.
P85+ Signature (solgt)
P85DL

luffe

Tviler på bensin/diesel kommer til å koste det samme som strøm i 2017. Hvis man bruker bensin/diesel er drivstoff en vesentlig kostnad, strøm koster kun en brøkdel av dette.
Stolt eier av S85 Dolphin Grey :)

Harlex

Greit at det er solgt/reservert noen Teslaer i Norge. Men jeg får no inderlig håpe at ikke organisasjonen står og faller på Norge. Vet ikkje hvor mange prosent av totalsalget som går til Norge jeg men garantert ikke nok til at Tesla er avhengig av dette markedet. Som det blir nevt så er drivstoffutgifter den store fordelen... Bensin/dieselavgiften i Norge vil garantert forbli høy så den fordelen forsvinner nok ikke....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

S-max

Sitat fra: Harlex på søndag 28. april 2013, klokken 14:07
Greit at det er solgt/reservert noen Teslaer i Norge. Men jeg får no inderlig håpe at ikke organisasjonen står og faller på Norge. Vet ikkje hvor mange prosent av totalsalget som går til Norge jeg men garantert ikke nok til at Tesla er avhengig av dette markedet.

Jeg og tror ikke hovedorganisasjonen står og faller på lille Norge, men hva med butikkene i Bergen, Stavanger? og Trondheim osv. når salget eventuelt stopper opp i Norge? Det var dette jeg tenkte på?
e-Golf m/varmepumpe bestilt 31/3-14 Leveres veke 6?

Harlex

Sitat fra: S-max på søndag 28. april 2013, klokken 15:16
Sitat fra: Harlex på søndag 28. april 2013, klokken 14:07
Greit at det er solgt/reservert noen Teslaer i Norge. Men jeg får no inderlig håpe at ikke organisasjonen står og faller på Norge. Vet ikkje hvor mange prosent av totalsalget som går til Norge jeg men garantert ikke nok til at Tesla er avhengig av dette markedet.

Jeg og tror ikke hovedorganisasjonen står og faller på lille Norge, men hva med butikkene i Bergen, Stavanger? og Trondheim osv. når salget eventuelt stopper opp i Norge? Det var dette jeg tenkte på?
Ok.  :) Men jeg er ikke bekymret. Når man kan få en bil som går på el. og i tillegg er rå så er saken grei. Dessuten er det noe som mumler om at det skal komme en "folkemodell" Jeg trodde model s var folkemodell jeg.... Ikke på innkjøpsprisen men det er no tross alt de løpende kostnadene som teller og som visstnok skal bli det samme som å kjøpe en godt utstyrt golf i følge de som har gjort forsøk på seriøse regnestykker. Jeg er iallefall opptatt av det for jeg i utgangspunktet aldri vil ligge 700 høvdinger på bordet for en bil...
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

kjølholdt

Det blir nok matmoms fra 2017. Dvs 60-70 tusen dyrere men neppe hk avgift da avgiftssystemet i større grad går mot utslipp
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Celter

Selv om Norge er et betydelig marked for Tesla nå, vil vi neppe være det om 5 år. Tenk når markeder som India og Kina åpnes. Kina er et land med 1 milliard innbyggere og hvis 1 promille av kineserne kan ha råd til en Model S blir det et marked på 1 million kjøpere. Og dette i et land som sårt trenger bedre luft i byene.
Uansett selger Model S meget bra i USA hvor det nesten ikke er incentiver for å kjøpe el-bil. Jeg tror de klarer seg bra til Gen III introduseres. Det kan bli den neste "folkevogna".
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA