Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 230V -3 fas bekreftet

Startet av jkirkebo, onsdag 24. april 2013, klokken 20:46

« forrige - neste »

Kallagtunet

Verdistigning historiske biler produsert i enkelt eksemplater eller i meget små serier er nok ikke relevan mhp fremtidig verdistigning på Tesla, signatur utgave eller ei :-D

Teslafrank

#31
Sorry, jeg har ikke stemt, for jeg har ikke bestemt meg.

Skal i alle fall ha alle de andre pakkene, har R 264 P85, sort med lyst skinn og alt utenom barneseter.

Ble faktisk litt irritert når de suger ut penger på denne + pakken, men jeg liker stive biler. Amerikanske biler har vel aldri vært kjent for å ha særlig god veiholdning...:) og Model s har fått litt kritikk for lite avstemt understell i forhold til kreftene.

Når jeg nå kjører min Roadster, angrer jeg litt på at jeg ikke kjøpte den med sportsunderstell, for det trenger den virkelig.

Redd for å gå i samme fella her, for jeg vil IKKE ha en vinglete sirumpa amerikaner med alt for stor motor..:)

Budsjettet blir i så fall overskredet, og oppgraderinger av sommerhjul må nok i så fall vente (22" 3-delte)

Har ytret til Tesla at denne pakken er overpriset. Men vi får jo stivere understell, (stabstag, foringer, Pilot Sport dekk og 10" bakfelg. Dette koster jo en del, og de dekkene er grisegode. MEN, de slites nok litt raskere også.

Vurderer å droppe dobbeltladeren for å hente inn 10.000,-, se egen tråd jeg har startet.

RunarBT

Eg droppet dbl lader for å forsvare å kunne gå for performance.:-p
No blir det standard, uten dbl lader. P+ blir for dyrt, og vil ha alt om eg skal opp på performance. Får prøve å få det til før utgang 2017, om lysten er der enda;-)

Harlex

Hadde lyst på perf + men  nå holder jeg meg til planen som er perf. Med 19". Er litt oppgitt over at det nå på tampen kommer mye nytt utstyr= fordyrende. Må jo ha det aller meste men jeg er ikke så interessert i å legge så veldig mye mer penger på bordet. Det blir liksom litt nedtur når man tror at man kjøper toppmodellen også kommer det ene og det andre rekende på en fjøl. Når det er sagt så var det no endel som er viktig og var savnet. Hadde kjøpt perf. + hvis 21" hadde vært inkl. Litt skuffende og jeg har vel lekt litt med tanken om å skippe kjøpet... Men det blir nok med lekingen regner jeg med.
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Wenche

#34
Sitat fra: Havebigfun på søndag 14. april 2013, klokken 16:42
Sitat fra: Wenche på søndag 14. april 2013, klokken 16:33
Jeg tar full pakke! Det kommer i hvertfall ingen flere originale fabrikkleverte versjoner av Signatur. Satser på at Signatur-modellen blir samleobjekt før jeg skal selge ;)
Analog til Roadsteren som allerede er et ettertraktet sammlerobjekt- slik du ser av prisen til denne Sig-roadsteren:
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40640195
:o
Ikke meningen å fornærme noen Roadstereier, men så vidt jeg har forstått er Model S, den første bilen som Tesla lager originalt fra bunnen av  ;) Helt supert hvis det bare blir 10 stk Signature Perf.+ i Norge  8)  Tilbud og etterspørsel bestemmer jo prisen :P
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Milzit

Jeg skjønner heller ikke grunnen til alt denne sutringen og snakk om Forbrukerådet...ja, det var klønete gjort med web-sidene og pakken er priset veldig høyt. Men det er ingen som tvinger dere til å ha den, men man kan forsatt ha Peformance med 21" til akkurat den samme prisen som før.
Jeg går nok for P+, uten at jeg derimot er overbevist om at det er verdt pengene. Uansett er tilleggslisten rimelig totalt sett sammenlignet med andre bilmerker. Jeg styrer unna hattehylle og dobbeltlader ;D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA