Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bomsmell på 6000kr

Startet av akseln, tirsdag 02. oktober 2012, klokken 11:00

« forrige - neste »

akseln

Er det noen som har hatt Leaf-en inne på første service? Min begynner å varsle om at tidspunkt for servcie nærmer seg, men selve meldingen sier ikke noe om antall km. igjen til service. Sier noe slikt som "Service in...." uten noe mer.

Er det andre som har sett denne meldingen? Hvilke serviceintervaller snakker vi egentlig om? (

Bilen har passert 16.000 km siden november i fjor.

eivisa

Har passert 20000km uten noe varsel. Skal inn på service kommende mandag. 8)
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

Joakim Sveli

Begynner servicen på 30000 eller 20000 km?
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Etter det jeg tolker servicehåndboka er det 30 000km eller 12 mnd etter det som kommer først.
Jeg planlegger 12 mnd service, regner med å ha 25-26 000 på telleren da.

I tillegg står det visstnok noe om en 15000/6mnd kontroll av bremser i håndboka, men jfr. tidligere debatt på forumet så er det vel ingen som har tatt denne på alvor....

Nissan sier det skal være "fri konkurranse" blant deres forhandlere når det gjelder prisen på service - interessant å se om det faktisk er tilfelle: I så fall kunne vi hatt en rankingliste: f.eks. vil Leaf eiere i Stavangerområdet kunne nå den nye Leaf forhandleren i Haugesund - og omvendt. Lavere pris kan gi høyere volum og dermed bedre fortjeneste enn de som ønsker å "prise seg ut".

Elvind

Konemor bladde litt i serviceheftet til bilen her om dagen, og kom over serviceintervallene for biler som kjører under "ekstreme forhold". Her var det 6 mnd serviceintervall på en del punkter, som blant annet gikk på styring. Et av de "ekstreme forholdene" som ble nevnt, var kjøring på veier der det brukes salt, noe som vel vil si de fleste steder hvor det bor litt folk her i landet. Da jeg spurte Witro om intervall og pris på service før jeg kjøpte bilen, sa de at det var 12 måneder mellom servicene.

Risikerer vi at garantien er ugyldig når vi kjører under "ekstreme forhold" uten å ha bilen inne til service to ganger i året? Noen som vet om Nissan eller noen forhandlere har uttalt noe offisielt om dette? Noen som har hatt bilen inne på 6 mnd-service?
Lillehammer
Blå Leaf levert 26. mars 2012

gbzdoc

Jeg spurte BNH direkte om dette, og de mente at det var tilstrekkelig med 12 mnd. service for normal bruk i Norge/Østlandet.

Hvis de da i ettertid krangler på garantien så skal de få med meg å bestille... ;-)

Elvind

Flere som har fått uttalelse fra forhandler rundt 6 mnd serviceintervall og bruk under ekstreme forhold?
Lillehammer
Blå Leaf levert 26. mars 2012

Gizmo

Jeg hørte på BNH at de evaluerer om det bør være 6mnd-intervall for service av bremsene. Nå som bilene kommer inn til 1. års-service, så får de vel sett om det er nødvendig (og lønnsomt) å kreve at bremsene skal renses hver 6. mnd pga klimaet vårt.

2016-11-04 Hyundai Ioniq
2011-11-18 Nissan Leaf

elektrolux

Smørte opp bremsene på Think Classic'en i 2008, og gjentok det nå. Det var strengt tatt ikke nødvendig. Servicen for 4 år siden fungerte enda....

Ellers er dette en 10 min jobb / hjul, som er raskere å gjøre selv, enn tiden det tar å kjøre til verkstedet.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA