Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Fjøsnisse!!!

Startet av Hyperstress, mandag 25. november 2013, klokken 14:34

« forrige - neste »

Hyperstress

Vi vet at forskjellen mellom 19" og 21" er stor, men er det noen som har testet både 20" og 19" (eller 21"), og som kan si noe om forskjellen i støynivå? Ligger 20" nærmere 21" eller 19" i støy?

Jeg har planlagt 20", men ikke dersom støy blir en issue..  :P
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Trustno1

Dette er jeg også intressert i å høre erfaringer rundt. Jeg har bestillt med 19", og planen min er å sette vinterdekk på disse felgene og kjøpe meg nye 20" felger for sommerbruk :)

Stiania79

Boys,

Hjulstøy kommer primært av bredden på dekkene og så lenge du holder deg til 245/40-20 (som meg) bør forskjellen være minimal.

Valg av dekk har selvfølgelig innvirkning - kan anbefale Vredestein Ultrac Sessanta.

Lavere profil gir noe mindre komfort og stivere dekk vs 19' men bør være en greit kompromiss da de sitter bedre ved aks og i svinger.

Send en Mail til stian@beckmeister.no og hils fra meg så får du fete felger og dekk til bra pris. De har også TMPS og fyller dekkene m nitro som er mindre sensitiv for temperatur svingninger mtp dekktrykk.

Mvh Stian


Sent from my iPhone using Tapatalk
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

Hyperstress

Sitat fra: Stiania79 på mandag 18. november 2013, klokken 11:48
Boys,

Hjulstøy kommer primært av bredden på dekkene og så lenge du holder deg til 245/40-20 (som meg) bør forskjellen være minimal.

Valg av dekk har selvfølgelig innvirkning - kan anbefale Vredestein Ultrac Sessanta.

Lavere profil gir noe mindre komfort og stivere dekk vs 19' men bør være en greit kompromiss da de sitter bedre ved aks og i svinger.

Send en Mail til stian@beckmeister.no og hils fra meg så får du fete felger og dekk til bra pris. De har også TMPS og fyller dekkene m nitro som er mindre sensitiv for temperatur svingninger mtp dekktrykk.

Mvh Stian


Sent from my iPhone using Tapatalk

Std 21" er da samme bredde som 19", men de støyer mye mer. Så tror heller profilen har mer å si..
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

jkirkebo

Sitat fra: Hyperstress på mandag 18. november 2013, klokken 11:54
Std 21" er da samme bredde som 19", men de støyer mye mer. Så tror heller profilen har mer å si..

Det viktigste er nok gummiblanding og mønstertype.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

FThorsen

Sitat fra: Stiania79 på mandag 18. november 2013, klokken 11:48
De har også TMPS og fyller dekkene m nitro som er mindre sensitiv for temperatur svingninger mtp dekktrykk.

Litt OT, men dette testet de i Fifth Gear forrige sesong (mener jeg det var), og der kom de frem til at dette bare var tull og tøys. De målte større trykkendinger med nitro enn med vanlig luft faktisk! :o
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA