Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: New options for Europe

Startet av i_expect, tirsdag 09. april 2013, klokken 16:06

« forrige - neste »

i_expect

Jeg skal på ferie igjen i Danmark med elbil (har vært det før og det er stort sett glimrende  :)). Men det er et strekk som avhengig av vær, kan være litt langt i Leafen med full bil (to unger og to voksne med bagasje). Lurer derfor på om noen kan si meg hva jeg skal kjøpe av overganger for å bruke disse hos Better place (se vedlegg)?

Jeg har avklart at det er mulig å lade hos dem om det skulle knipe selv om jeg ikke har abonnement. Har allerede et abonnement hos Clever og ønsker ikke et abonnement hos Better place som jeg må betale fast månedsleie hos...
Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

elektrolux

Ville trodd at denne kabelen ville fungere på en slik stasjon.

Se: http://elbilhjelpen.no/htm/evse.html#Shuko
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

jkirkebo

Sitat fra: elektrolux på torsdag 28. mars 2013, klokken 13:12
Ville trodd at denne kabelen ville fungere på en slik stasjon.

Se: http://elbilhjelpen.no/htm/evse.html#Shuko

Det må da være bedre å kjøpe Type 1->Type 2 kabelen enn å bruke en Type 2->Schuko overgang og deretter den medfølgende ladekabelen.

Dessuten vil Type1->Type 2 kabel gi 16A mens den medfølgende ladekabelen som kjent er 10A.

Du hadde da en Type 1->Type 2 kabel på siden din tidligere til 2300,- men nå finner jeg den ikke igjen?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

elektrolux

Mye bedre å hoppe over egen kladd. Hang meg bare opp i at det var snakk om en adaptor.

Ellers er bildet er på vei tilbake.

Kommer til å legge ut bildet av en spiralkabel som koster 2700.- for 16A lading og 2900.- for 32A lading.

4 meter rett kabel koster fremdeles 2300.-

Takk for at du passer på. Er glad for alle tilbakemeldinger. spesielt konstruktive som denne.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA