Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilder fra diagnose skjermen på Tesla model S

Startet av madstun, tirsdag 01. oktober 2013, klokken 18:03

« forrige - neste »

kjbu

Sitat fra: kjbu på mandag 17. mars 2014, klokken 09:09
Sitat fra: kjbu på mandag 10. mars 2014, klokken 09:01
Må melde meg inn i klubben jeg også.
Søndag morgen : DØD Leaf  (Tekna, juni 2013)

Har fulgt med her på forumet så mistanken gikk direkte mot 12V-batteriet. Ladet opp med en 12V lader, og Leaf ble vekket til live igjen. Rart dette skjedde nå, og ikke på kald dag i vinter.

Lurer på hva årsaken kan være :
* Defekt/dårlig batteri
* For lav ladespenning
* Svakhet i software / for sjelden lading
* Noe som har stått på og tappet batteri (ingen kupélys var påslått)

Nå skjedde det igjen! 6 dager etter forrige gang. Spenningen på batteriet var 5,2V  :o
Skal på verksted i morgen, de skal måle batteri og legge inn ny firmware på "Power distribution module". Bilen er bare kjørt ca. 8000km
Ser det står "Renault" på batteriet...lite betryggende.


Skal holde dere oppdatert  :)

Var på verksted i 2 timer i går. Feilkoder på lav spenning ble funnet, men de klarte ikke å identifisere årsaken. Batterisjekk OK
Ladespenning OK
Strømforbruk i hvile OK (0,02A)
Ny firmware. Ikke noe med 12V å gjøre, kun lading av 400v batteriet i veldig varmt klima.

Kunne ikke bytte batteri siden testen viste OK, så verksted ville ikke fått penger tilbake fra Nissan sentralt.

Må vente til neste gang problemet dukker opp, og da vil de ha bilen noen dager.
Kjedelig å ikke få det reparert, men skjønner verkstedet.
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

Lynet

Hvordan ble batterisjekken utført?
Målt syrevekt?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

salo

Sitat fra: Kjell Leaf på mandag 17. mars 2014, klokken 15:07
Sitat fra: kjbu på mandag 17. mars 2014, klokken 09:09
Sitat fra: kjbu på mandag 10. mars 2014, klokken 09:01
Må melde meg inn i klubben jeg også.
Søndag morgen : DØD Leaf  (Tekna, juni 2013)

Har fulgt med her på forumet så mistanken gikk direkte mot 12V-batteriet. Ladet opp med en 12V lader, og Leaf ble vekket til live igjen. Rart dette skjedde nå, og ikke på kald dag i vinter.

Lurer på hva årsaken kan være :
* Defekt/dårlig batteri
* For lav ladespenning
* Svakhet i software / for sjelden lading
* Noe som har stått på og tappet batteri (ingen kupélys var påslått)

Nå skjedde det igjen! 6 dager etter forrige gang. Spenningen på batteriet var 5,2V  :o
Skal på verksted i morgen, de skal måle batteri og legge inn ny firmware på "Power distribution module". Bilen er bare kjørt ca. 8000km
Ser det står "Renault" på batteriet...lite betryggende.


Skal holde dere oppdatert  :)
Jeg glemte å se hvilket merke det gamle batteriet var, men det nye Nissan satte inn er Sønnak.
Noen som gidder sjekke hvilket originalbatteri som står i nye Leaf ?

Står Nissan Renault på mitt...

kjbu

Sitat fra: Lynet på onsdag 19. mars 2014, klokken 21:46
Hvordan ble batterisjekken utført?
Målt syrevekt?

Nei, de koblet et batteridiagnoseapparat til + og - polene. Ble skrevet ut en rapport. Det var ikke store boksen, så jeg antar at den ikke hadde kapasitet nok til å gjøre en last-test, for da trengs det noen store kjøleribber for å ta seg av varmen som genereres.

Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

Lynet

Har du blåtanndings stående i OBD-kontakten på bilen din kjbu? Den trekker faktisk litt når bilen står!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA