Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oslofjordtunnelen

Startet av Olsleaf, tirsdag 09. april 2013, klokken 07:46

« forrige - neste »

Olsleaf

Er ny eier av en 2000 mod. Kan det stemme at i bratte bakker er man ned i 20kmt? Hvor mye mer om våren,sommeren? Med sommerdekk og bart føre? Kan det være så mye som 10kmt forskjell?

Ellers fungerer alt slik som det skal iflg forumet her. Rekkevidde ca 60km nå på vinteren. Håper på 80 om sommeren.

Hva skal jeg gjøre med at jeg blir litt irritert på Nicometeret ;D

Kjører og kjører og sparer mer og mer etter hver tur jeg kjører ;D
Nissan Leaf 2012 hvit



Tidligere; Think 2000 Classic, Think City 2009,Imiev 2011

Trondheim

De må gjerne kalle meg egoistisk, men jeg er med på å gjøre miljøet bedre for slike

elektrolux

Trikset for å holde liv i Think classic er å ikke overbelaste batteriet.

Det gjøres ved å montere f.eks Nicometer, IV meter, RoboMeter, AM meter, eller kjøre med originalt Actia instrument tilkoblet.

Kun med slike instrumenter kan en passe på strømforbruket som ikke bør overskride 150A. Bilen drar villig vekk over 225A

Selv med 150 A strømtrekk bør bilen til enhver tid klare mer enn 20 km/t selv opp de bratteste bakkene. Husk å observere om batterispenningen er lav. Spenningen er ikke ideelt å se etter, men en bør unngå å dra denne under 100V. Bedre er det selvfølgelig å bruke instrumenter som sammenligner spenninger, slik som IV metereret, eller Robometeret. Først da har en full kontroll over om alle cellene er med å drar lasset, og ikke reverserer og produserer knallgass som i sin tur kan antennes og skape en brann/eksplosjon med de følgeskadene det kan medføre.

Er du irritert på Nicometeret kan det hjelpe å riste litt i det. Eventuelt ta det vekk. Instrumentet er fantastisk til service, men der er ofte problemer med ledningen til det, og i sollys kan det være vanskelig å se skjermen skikkelig.

Er det ikke gøy å kjøre forbi bensinstasjonene, og glemme bensinpriser, og minner om forfråsne fingrer mens en puster inn kreftframkallende bensen i det en fyller opp en grådig tom bensintank.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA