Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ville du reservert Gen III i dag, hvis det var mulig?

Startet av artemiss, onsdag 14. august 2013, klokken 20:58

« forrige - neste »

artemiss

Hei, jeg skal reise til USA i 3 uker. Er det greit å la bilen stå mens jeg er borte?
Også, jeg ettelyser noen erfaringer ifht hurtiglader og abonnement. Jeg bruker hurtiglader sjeldent,
Kanskje en gang i måned, lønner det seg å ordner en abonnement, eller vil det bli mulig å betale med kort i framtida når de ikke er gratis lenger?
Bor i Åros i Røyken kommune, pendler til Drammen med en svart Nissan Leaf 2012/13. Har kjørt cirka 12800km med bilen så lenge. Engelsk som morsmål, fra New York City.

BE

Det er det ingen som kan svare på før prisene foreligger...

Men med en lading i måneden kan det neppe lønne seg med abonnement. Unntaket må være på laderne til Ishavsveien, de har jo vist i media at de er fullstendig ute å kjører når det gjelder lading uten abonnement.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Kristian

Etter 4 ukers sommerferie i fjor var min Leaf helt død. Ladet opp 12v batteriet så var den tilbake til normalen. I år parkerte jeg den med ca 40% på driftsbatteriet og koblet til lader på 12v batteriet som vedlikeholdsladet hele perioden. Etter ferien var det bare å fjerne 12v laderen og lade opp bilen som normalt.
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

Thomas Parsli

Hvis du har en oppdatert bil (ny modell eller har vært på service det siste halvåret) er det helt sikkert greit.
På gamle biler (firmware) er det en feil som kan resultere i tomt 12v-batteri (død bil mao.) hvis bilen står koblet til med ladekabel. Er du i tvil lader du bilen til 80% og lar den stå uten ladekabel tilkoblet.


Abonnement svarer seg som regel bare når man lader ofte, men når det gjelder Ishavsveien er enkeltladinger så dyre at du må regne på det. Det er billigere å lade på Statoil, for å si det slik...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Batteribill

Min 2011 usa leaf brukte ca 3 mnd på turen. Har ikke hørt om at den fikk problem med 12v batteriet på veien.  (Men det er vel ingen som informerer om slikt. Kanskje det var derfor det tok så lang tid :-) Men redusert fra 12 til 9 streker på 3mnd er ikke dårlig, eller?


Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

2011 USA Leaf Sølvgrå. EL13798
22450km 1. august 2013

bno

Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA