Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladestasjon, Kjøpmannsbrotet 5, Klepp

Startet av vilHAel, tirsdag 06. mars 2012, klokken 09:32

« forrige - neste »

Lars J

Sandnes, Think Classic og TMS

Lars J

Sitat hkapenberg
SitatJa, blokkene er fra 2001 og like spreke

Eg har Think med like gamle batteri. Då eg satte den til lading på jobben i dag, var det kjørt 95 km sidan sist "fylling", uttak 69 Ah og 24 % igjen på tanken!  ;D
Kjøring stort sett i 40 og 50-soner i Sandnes/Stavanger.
Sandnes, Think Classic og TMS

OneMore

Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

Elmo

Sitat fra: Lars J på fredag 20. april 2012, klokken 15:44
Eg har Think med like gamle batteri. Då eg satte den til lading på jobben i dag, var det kjørt 95 km sidan sist "fylling", uttak 69 Ah og 24 % igjen på tanken!

Sier du at du kjører en NiCd Think Classic 95km på 76% ???  Det er i så fall utrolig imponerende :o :o
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Lars J

Sitat fra: Elmo på fredag 20. april 2012, klokken 21:58
Sier du at du kjører en NiCd Think Classic 95km på 76% ???  Det er i så fall utrolig imponerende :o :o
Stemmer nesten, prøvte å huska talla slutten av dagen på kontoret då eg skreiv dette. Har no sjekka loggen eg fører som ligg i bilen, eksakte tall er 97.6 km, 70.6 Ah og rest på batteriet 24 %. Og ja, der er Think Classic med NiCd.

Rekordstrekning er frå i fjor sommar på 120.3 km, men då tok eg ut heile 86.6 Ah. "Tankmålar" viste då ca 5 % (batterispenning i tomgang nede i 106.2 V).

Presiserer at dette hovedsakleg er kjøring på ganske flat veg i 40- og 50-soner. DC/DC omformaren tappar heller ikkje det store batteriet når eg står i garasjen, fordi eg der alltid har tilkopla ladar på 12V batteriet. Har laga fast opplegg for dette i bilen.  ;)
Utifrå andre innlegg har eg forstått at DC/DC omformar kan stela ein del av rekkevidden.  :-\
Sandnes, Think Classic og TMS

vilHAel

Fasiten ble til slutt en think 2009 mod med zebra batteri. Lav km og pent brukt. Etter 4 ukers bruk er vi veldig fornøyd. Brukes daglig t/r Oslo ca 70 km totalt kun med lading hjemme. Har også kjørt en tur til Norefjell, ca 10,5 mil med varme på og Lltt under 20%batteri ved ankomst. Kan ikke være annet enn imponert over batteriet på denne bilen  :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA