Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Reservasjon

Startet av tomrh, torsdag 14. februar 2013, klokken 11:17

« forrige - neste »

tomrh

Om den nye motorveien fullføres mellom Trondheim og Steinkjer vil det utligne satsningen på kollektivtrafikk og elbil iflg. Lars Haltbrekken i Naturvernforbundet. Jfr. http://www.bladet.no/bilogtrafikk/article6468021.ece

Men hallo.....skal ikke elbilister få kjøre på gode veier da? Målet må jo være å fase ut all fossil trafikk, og da har jo veikvaliteten ingenting å si for utslippene. Forøvrig er kollektivtrafikken nordover fra Trondheim basert på diesel-lokomotiver.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Elvind

Haltbrekken og mange med ham ønsker å få elektrifisert Trønderbanen fort som fy. Dette er det prosjektet i forslaget til NTP med størst klimaeffekt per krone. Med nye effektive elektriske tog innen fem års tid, vil reisen gå fortere og langt mer energieffektivt med tog enn med elbil, forutsatt et visst belegg på togene. Elbil er en del av løsninga for fremtiden, men langt fra hele løsninga.

Det er viktig at kollektivtilbudet på strekningen Trondheim-Stjørdal-(Steinkjer) bygges ut før en eventuelt øker kapasiteten på vegnettet. Forhåpentligvis vil dette føre til at det ikke blir "behov" for satsing på veiene annet enn en del sikkerhetstiltak her og der.
Lillehammer
Blå Leaf levert 26. mars 2012

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA