Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Elmotor sparkesykkel

Startet av Griffel, lørdag 23. februar 2008, klokken 18:56

« forrige - neste »

Griffel

Ikke elbil men velomobil

Toppfart 130km/t
Rekkevidde: stor
Dette er ingen elbil, om den er en null utslipps bil kan vel diskuteres.
At den går på biobrensel er sikkert, men å kjøre på
Etanol frarådes på det sterkeste.
Forbruk ca. to skiver med leverpostei/mil.
Bra for helsa


http://www.velomobil.no/
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

bosonic

Denne er jo grei..så et tv innslag fra Bergen(tror jeg) for en tid siden, doningen kosta rundt 80.000,- dersom jeg ikke husker feil, jeg har ingen problemer med å respektere de som velger denne kjøredoningen fremfor andre typer... ;)
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

hens

#2
I 1997 var det en arrangert langtur fra Sveits til Nordkapp og retur med en flokk Twike'r.  Twike  er en 2 seter brød/elektrisk hybrid som er i produksjon og salg.

Her er det snakk om høy virkningsgrad kombinert med helsemessige fordeler.

Henning.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA