Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av jkirkebo, tirsdag 23. juli 2013, klokken 11:27

« forrige - neste »

jkirkebo

Ny bil fortjener ny parkeringsplass synes jeg så det hr blitt jobbet mye med carporten de siste dagene. I motsetning til mange andre har jeg en skikkelig bred parkeringplass for bilen, den er 5,2m bred og 7m dyp :)

Nytt sikringsskap er på plass med 3x50A forsyning fra hovedskapet. Det er ledningen nede til venstre under skapet, den er 37m lang. Hovedskapet står selvsagt fysisk så langt unna carporten som mulig ;)

Teslaen har fått 32A enfase-kontakt og egen måler. Ladestasjonen til Leafen har fått flyttet forsyningen til dette skapet og har også egen måler. I tillegg er det en trefase-måler for solcelleprosjektet mitt. Det ligger også noen titalls ekstra centimetere med leding i veggen bak støpselet til Teslaen slik at om jeg senere monterer en fast ladestasjon er det bare å dra ut mer PFXP 3x10.

Inverteren til solcelleanlegget har kommet opp på veggen. Jeg har slått på stortromma mhp. utvidelsesmuligheter og satt av plass samt lagt opp rør så jeg kan utvide til hele 6 invertere. Jeg har mao. ganske mye takplass til overs...

Cat5 kontakt er også lagt opp, 38m kabel til det stikket. Foreløpig går det rett i inverteren men jeg har lagt opp en stikkontakt ved siden av så jeg kan sette opp en trådløs basestasjon i carporten i tilfelle bilen ikke klarer å logge seg på nettverket i huset.

Belysning blir 3+9 LED downlights fordelt på to soner med hver sin bevegelsessensor og manuell override. En rad ytterst (utenfor bærebjelken i bildet) som dekker inngangen til den en boden og 3x3 innenfor som dekker resten. Skal bli deilig å få ut de gamle lysrørarmaturene som aldri tente skikkelig i kulda.

Det som gjenstår nå er belysningen og endel snekring+maling. Dessuten har jeg planer om å flislegge gulvet. Om jeg rekker...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA