Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: think, ny model

Startet av ilmarw, torsdag 19. juni 2008, klokken 12:45

« forrige - neste »

ilmarw

Er det noen som vet hva det er som skjer dersom man skulle komme til å trykke inn reversknappen ved en feiltakelse mens man kjører forover? Lurer på om alt går til helvete eller om det er en failsafe, har liksom ikke lyst til å prøve. Kjører noen ganger med barn i bilen.

ilmar
Polestar i bestilling

Boogie

Jeg ville bli veldig overrasket om det skjedde noe.
Konsekvensene er for store, og det er alt for lett å trykke på feil knapp til at de oversett dette.
Andre kan sikkert bekrefte dette.

Forøvrig har du samme problematikk for Saxo/P106.
Her har de byttet plasseringen for forover/bakover knappen og varme i bakruten på de to modellene.
Siden jeg har begge bilene har jeg ved flere anledninger trykket inn feil knapp uten at noe skjedde. Heldigvis.
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

HHF

Hadde en klåfingret datter ved siden av meg i Peugeoten en gang og hun testet dette. Det gikk fint  ;D
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Wired

Det skjer ikke noe før ELbilen står HELT stille, det er en failsafe mekanisme i motorstyringen som forhindrer dette.  ;D

eljet

På eljet 4 så stod bryteren i R snudde bilen i bakke slik at bilen begynte å renne forover.
Når jeg hadde litt fart forover så skiftet jeg rettning til F , da bråbremste bilen på bakhjulene.
Var heldigvis på grus 

Anbefaler ikke andre å prøve.

på buddyen er det ikke denne vennebryteren som det  er på de gamle
Sveio nord for Haugesund
(x) Kewet 4  fra 94
(x) kewet 2 fra 93
(x) Kewet 2 fra 92
Kjørt 10 000 km med Kewet

ilmarw

Det er litt sånne ting jeg er redd for. Har tidligere opplevd et lite rykk i bilen når jeg hsr satt den revers, da sto jeg ikke helt stille, bare nesten. Kjæresten min har også opplevd at bilen skjøt forover (nedoverbakke) da hun skulle lukeparkere i en bakke.

ilmar
Polestar i bestilling

bosonic

En liten avsporing:
En Dodge van jeg kjørte med for mange år siden hadde defekt sperrefunksjon på gearvelger og ble satt over i Reverse i 50-60 km/t. Dette ble en selsom opplevelse med låste bakhjul og hvining, men ingen øvrig skade på automat gear.

Hva med en mail til fabrikken for å få verifisert dett på Buddy? Det er jo en viktig sak å få svar på.
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

cra

Sitat fra: bosonic på tirsdag 10. juni 2008, klokken 13:56
En liten avsporing:
En Dodge van jeg kjørte med for mange år siden hadde defekt sperrefunksjon på gearvelger og ble satt over i Reverse i 50-60 km/t. Dette ble en selsom opplevelse med låste bakhjul og hvining, men ingen øvrig skade på automat gear.

Mythbusters prøvde dette forleden - uten hell :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

tom

Sitat fra: Wired på søndag 08. juni 2008, klokken 11:28
Det skjer ikke noe før ELbilen står HELT stille, det er en failsafe mekanisme i motorstyringen som forhindrer dette.  ;D

Jeg prøvde en "live test" av dette. Buddyen går fremledes fremover mao det skjer absolutt ingen ting bortsett fra at knappen lyser.

/tom 
Oslo.  Buddy,  City-El og Lepton Oxygen

ilmarw

Polestar i bestilling

Durden71

Hei,

Ikke finn på å gjøre dette hvis du har en gammle DC/DC converter (Tror det er på kewet 5 og ikke på Buddy'en)
Jeg vridde om fra F til R i meget lav trille fart og min DC/DC converter røk tvert (svart på dashen) Ifølge KEWET Norge er dette en kjent feil fra gamle convertere.
Jeg fikk valget om å installere en ny DC/DC converter (av gamle typen) på garantien, men de mente dette da kanskje ville skje igjen eller om jeg ville kjøpe den nye DC/DC converteren mot at de dekket installasjonen. Jeg valgte det siste og har ikke hatt noen problem med denne.

Min er en KEWET-5 2003 Mod

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA