Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TM3 Skjerm: flimring; merkelig adferd

Startet av Anderspanders, mandag 03. februar 2025, klokken 15:05

« forrige - neste »

Anderspanders

Hei, håper noen kan hjelpe/gi tips.
skjermen oppfører seg merkelig. Når jeg kjører ser det ut som skjermen lever sitt eget liv - se video jeg har lagt ved.

Tesla har diagnostisert via app. De sier touchscreen må byttes (20.000kr). Bilen er gått over 100.000km, er 3.5 år gammel - så garanti gjelder ikke sier de. Synes det er litt merkelig jeg skal betale. Det er ingen skader på skjermen, og det er ingenting spesielt som har skjedd i det siste som skulle tilsi problemer.

Video1

Video2

RJK

Sitat fra: Anderspanders på mandag 03. februar 2025, klokken 15:05Hei, håper noen kan hjelpe/gi tips.
skjermen oppfører seg merkelig. Når jeg kjører ser det ut som skjermen lever sitt eget liv - se video jeg har lagt ved.

Tesla har diagnostisert via app. De sier touchscreen må byttes (20.000kr). Bilen er gått over 100.000km, er 3.5 år gammel - så garanti gjelder ikke sier de. Synes det er litt merkelig jeg skal betale. Det er ingen skader på skjermen, og det er ingenting spesielt som har skjedd i det siste som skulle tilsi problemer.

Video1

Video2

Forlang at dette blir fikset på reklamasjon, da kan de ikke gjemme seg bak 100K km grense! Bilen er fremdeles under 5 år gammel, og skjermen skal uansett tåle det i hele den perioden!

Om de fremdeles tuller og vaser om garanti, så presiser at du ber ikke om dette dekket på garanti, men på reklamasjonsretten!
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Handyman

#2
+1 Glem garantien. Det er reklamasjonsretten du skal bruke.
Regner med at du har forsøkt restart og power off? Jeg hadde lignende problem for lenge siden og men det forsvant etter restart/power off.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Anderspanders

Ok takk for tilbakemelding of presisering at det er reklamasjonsretten!

Ja, har prøvd å skru av/på/restart flere ganger - til ingen hjelp

Electric cars in Norway

Sitat fra: Anderspanders på tirsdag 04. februar 2025, klokken 15:39Ok takk for tilbakemelding of presisering at det er reklamasjonsretten!

Ja, har prøvd å skru av/på/restart flere ganger - til ingen hjelp

Hmm den der var lei...men dette skal de reparere gratis for deg mener nå jeg da 

2 tips - gratis så ta de for det de er vedrt for deg  ;D  

1 Dersom du ikke er mobil - sørg for å ha alt skriftlig med Tesla fremover via app og ikke ta noe du hører de si til deg mens du er der "for go fisk" 

2 Dokumentasjon er viktig ref 1 men ville møtt opp på nærmeste Tesla senter og hørt hva de sier der først før du melder inn - lett å få en føling på situasjon når du er der. 

goggo

Som flere andre her sier; dette fikser Tesla gratis på reklamasjon (Tesla liker å kalle det for "Goodwill").
Du må bare henvise til forbrukerkjøpsloven paragraf 27 og spørre de pent/humoristisk om Tesla bilene er ment å holde lenger enn 2 år :)

Jeg fikk varmeapparat byttet gratis med denne metoden - over 100000 km og under 5 år.

Mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA