Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Synsing rundt produksjon og levering av Model S til Norge

Startet av Hafting, onsdag 05. juni 2013, klokken 10:52

« forrige - neste »

Hafting

Har nettopp fått igjen min Think 2008 etter å ha byttet BMS. Den virker bra, men 17.mai kom finværet her i Trondheim. Så jeg kjørte 4km (i rolig tempo) og parkerte i solskinnet. Ingen lading. Etter noen timer skulle jeg kjøre videre. Bilen virket fint, men termometersymbolet lyste opp når jeg startet og kjørte. Det er vel ikke normalt?

Slik har det vært de siste dagene. Hvis jeg setter bilen i solskinn, lyser termometeret rødt. Enten jeg lader opp eller ikke. Hvis jeg kjører langt, hender det at det slukker. Kjøling pga fartsvind, tipper jeg.

Jeg har sjekket at det er nok kjølevæske, og at den pumpes rundt som den skal. Sikringene til vifter og viftestyring er ok. Hvis jeg kjører langt og deretter setter på lading, hører jeg at både viftene foran og under bilen setter i gang. Så jeg regner med at de virker som de skal. Viftene kjører ikke på korte turer, selv om termometeret lyser.

Så jeg lurer på - er det noe som blir for varmt? Og i så fall hva? Eller er det "falsk alarm"? Hvis det virkelig var så varmt, burde vel viftene satt i gang?   

Varmt 17.mai-vær i Trondheim er jo ikke så veldig varmt egentlig, noenogtjue grader i skyggen. Det burde vel ikke være noe problem?

Go-carter

Har ofte vært borti dette problemet på min også, uten å få noen bedre forklaring på det.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Lynet

Høres ikke helt bra ut dette. Er det BMI som sitter på batteripakken som er byttet har du nok en temperaturfeil i forbindelse med batteriet.
Dra tilbake dit du har fått utført jobben og be dem finne ut hva som er feil.

Har selv vært ute for feil i forbindelse med batteritemp og da kan du få full stopp på både kjøring, lading og batterivarming!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA