Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Sutretråd over Tesla S - saklig og usaklig

Startet av tomrh, tirsdag 08. januar 2013, klokken 08:48

« forrige - neste »

tomrh

Her er endelig svar fra MMC:
Sitat
Alt som denne kunden beskriver stemmer bortsett fra at det er noen sammenheng mellom varme i speil og batterivarmesystemet.

Bilene blir laget for spesifikke områder. De som blir laget for Europa er oftest annerledes enn de som er laget for Nord Amerika.

I dette tilfellet så er option for Nord Amerika med dette batterivarmesystemet mens option for Europa er uten. Men at begge har varme i speilene stemmer.
Og dette systemet lar seg dessverre ikke ettermontere i våre biler.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Mr.Zero

Varme i speil... Har mjauen det? Egen bryter, eller går det sammen med varmetrådene? Zero'n har aldri dugget på speilene, men jeg har heller ikke sett noen bryter... Og finner heller intet i instruksjonsboken. Hmmm..
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

tomrh

#2
Sitat fra: Mr.Zero på tirsdag 18. desember 2012, klokken 21:32
Varme i speil... Har mjauen det? Egen bryter, eller går det sammen med varmetrådene? Zero'n har aldri dugget på speilene, men jeg har heller ikke sett noen bryter... Og finner heller intet i instruksjonsboken. Hmmm..
Kona har i-MiEV'en akkurat nå, så får ikke sjekket sidetall i instruksjonsboka. Men det er en stjernemerket seksjon der det beskrives at speilvarme aktiveres samtidig som varmetrådene i bakruta ja. Du oppdager det lett om du kjører i tunnell der alt dugger. La speilene dugge ned og slå på bakruta. Er det speilvarme så...voila! :)

Men synes det er hårreisende at den ikke har batterivarmer. I stedet er det en advarsel i instruksjonsboka om å ikke la batteritemperaturen falle under -25C siden det da kan fryse. Ingen vits å prøve å selge trillinger til Røros ihvertfall.  ::)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

tomrh

Varme i sidespeil omtales på side 5-06 i i-MiEV-manualen.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Mr.Zero

Skal sjekke manualen til zero'n en gang til. Og kjenne på speilene når bakrutevarmen er aktivisert. Bruker aldri varmetrådene, men gjør en test.. ;D
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Mr.Zero

Jorda, det står nevnt i en bisetning under "avisning av bakrute". Og det virker! :D
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA