Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bjørns Model S P85 videoer

Startet av NilsRo, onsdag 22. januar 2014, klokken 22:44

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: frosken på fredag 17. januar 2014, klokken 00:24
Ingen vanskelige forhold. Kabelen trekker de bare langs betongtaket uten mer boring eller graving. Hadde egentlig forventet noen tusenlapper lavere pris, men det er til å leve med.

Verre er det at styret ikke gir meg flere ampere. 16A holder i det daglige, men gir begrenset fleksibilitet.

Du kan jo spørre om 3-fas 16A er ok. Koster fint lite ekstra å legge opp. Da har du muligheten til å sette på en liten trafo ved bilen og lade med 3x9A, noe som gir 6,2kW.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Tai

Jeg har ringt Bkk i Bergen som styrer med trafoene  og hun hyggelige samen opprettet en sak på dette for meg.  De ringer meg tilbake men ikke før i Neste uke. 

Fy Søren,  kan jeg koble meg rett i trafoen får jeg jo et skikkelig ladepunkt.  :D

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

frosken

Sitat fra: jkirkebo på fredag 17. januar 2014, klokken 01:06
Du kan jo spørre om 3-fas 16A er ok. Koster fint lite ekstra å legge opp. Da har du muligheten til å sette på en liten trafo ved bilen og lade med 3x9A, noe som gir 6,2kW.
Det er så vidt jeg har forstått 1-fas hos oss.

Jeg spurte forøvrig om jeg kunne legge opp 32A kurs som jeg senere kunne endre til 16A når flere ønsket å lade på sin plass. Det fikk jeg avslag på: «De nye bilene trenger masse strøm som det ikke er dimensjonert for.»

Styret kunne også melde om at flere har søkt om å legge opp ladepunkt på sin plass. Tydelig at dette er noe som blir mer og mer aktuelt. Heldigvis har begge borettslagene jeg har vært i kontakt med vedrørende dette (flyttet etter at bilen ble bestilt) vært positive og løsningsorienterte.

Det eneste jeg ser på som et potensielt problem nå er bredden på parkeringsplassene. Om naboen får lik bil sliter jeg med å åpne døren.  :)

Astepsy

An intramolecular Schmidt reaction with titanium tetrachloride with simultaneous removal of the ketal protecting group formed the tricyclic quinolizidine lactam 441, which was converted into a 4 chlorobutyl derivative 442 using standard procedures <a href=https://fastpriligy.top/>priligy 30mg tablets</a>

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA