Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Forsikring på Tesla Model S

Startet av Griffel, søndag 06. januar 2013, klokken 21:53

« forrige - neste »

Griffel

E24
http://e24.no/bil/bmw-40-aar-med-elektriske-forsoek/20311684
Litt om forløpere til i3
I slutten av 2013 ruller i3 ut av samlebåndet i Leipzig.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Balrog

Jeg er virkelig blant dem som hadde løpt og kjøpt elektrisk BMW (Har kjørt BMW  MC i 15 år). 40 års "jobbing" med elektriske biler uten å bry seg med å selge en eneste til forbruker er alt annet enn imponerende. Med BMWs teknologiske know-how burde de kunne utvikle og slippe en fullverdig elbil i løpet av 3-5 år.

i3 og i8 plasserer seg trygt utenfor BMWs eksisterende produktlinje. Jeg antar at flere enn meg hadde vrengt lommeboka for en 1, 3 eller 5-serie i elektrisk utgave. Når sylferske Tesla kan, hvorfor skal ikke BMW kunne levere noe heftigere enn en lekkert utseende i-Miev? BMW har da aldri vært opptatt av lave priser på produktene sine?

Skal elbiler bli tatt seriøst i det norske markedet må produsentene slutte å kun pøse ut mopedbiler som konkurrerer om merkeligst design. Nordmenn kjøper Golf/Passat og over.

På hjemmesida til BMW http://www.bmw-i.no/nn_no/ som er meget ordrik finner jeg INGENTING om antatt leveringstidspunkt, produksjonsstart, volum eller prisleie. Noen som kan hjelpe meg?
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

Elmo

#2
Sitat fra: Balrog på mandag 17. desember 2012, klokken 11:48
40 års "jobbing" med elektriske biler uten å bry seg med å selge en eneste til forbruker er alt annet enn imponerende.

Vel . . . det kan jo hende de ikke syns at de helt har fått det til - enda.

Sitat fra: Balrog på mandag 17. desember 2012, klokken 11:48
Når sylferske Tesla kan, hvorfor skal ikke BMW kunne levere noe heftigere enn en lekkert utseende i-Miev?

Konseptbilen i videoen så vel kanskje nettopp ut som det. Oppgradert MiEV (ikke særlig pen).

Sitat fra: Balrog på mandag 17. desember 2012, klokken 11:48
Skal elbiler bli tatt seriøst i det norske markedet må produsentene slutte å kun pøse ut mopedbiler som konkurrerer om merkeligst design.
Nordmenn kjøper Golf/Passat og over.

VW laget faktisk - og solgte - elektrisk versjon av Golf III (eller var det IV?) og til og med Jetta i mange år, men sluttet rundt 2000. Søk på "CityStromer" (eller se her)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA