Og Bush skjønner ikke hvorfor verden ikke liker USA?

Startet av Lars C. Krogenæs, lørdag 02. februar 2008, klokken 23:34

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

Nå vet jeg ikke om denne hører inn under humor, men kanskje kanari ?

http://www.youtube.com/v/Yco1deXOzN8&rel=0&color1=0x006699&color2=0x54abd6&border=0

Og Amerikanere lurer på hvorfor Irakere ønsker amerikanerne et vist sted.....

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

elektrolux

Hvorfor tenker jeg på Taxisjåfører fra Stavanger når jeg ser denne videoen ;D
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

tom

Det er tydeligvis også en del representanter fra Asker elbil mafia som bruker denne teknikken på E18.   
Oslo.  Buddy,  City-El og Lepton Oxygen

hens

#3
Jeg har ofte lurt på hvorfor det er lovlig å ha stereoanlegg i en bil med drøssevis av watt, som umuliggjør kontakt med omverden under kjøring.
Selv har jeg opplevd å få en merkelig ulyd i bilen som kom og gikk, inntil jeg stoppet på rødt lys, og lyden tiltok. Litt etter kom ulyden og stoppet bak meg, det var bassen fra bakenforkjørende bil jeg hadde hørt.

Lytter en til lyden virker det som det har vært et ambulanseoppdrag filmen viser, og kanskje det var en ide å vise denne metoden til ambulansepersonell her i Norge, som sliter med de samme problemene, dvs for mye aktive watt i forankjørende bil.

Det ser utvilsomt ut til å virke! ;D

Henning.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

El rayo

#4
Til Hummer-sjåfører som har forvillet seg inn på elbilforumet: Snutten er (sannsynligvis) tatt opp i en militær Hum-Vee. Den er et par tonn tyngre og atskillig mer solid enn den sivile utgaven. Ikke prøv dette her hjemme. http://pictures.topspeed.com/IMG/crop-460x311/crash-1_0w.jpg
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

hens

Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

PLUTO

denne er bare helt herlig
http://www.npcimaging.com/EAA/Charging.jpg
med denne teknikken har vi jo lademuligheter langs veiene mange steder i landet vårt uten at det koster noe som helst. ;D Bare ha med kablene i bilen og en lang stang slik at du rekker opp til å få hektet dem på.

Det minner meg ellers meget om forholdene på Filippinene hvor jeg har bodd. Husker godt hvordan den lokale sveiseren koblet sveiseapparatet direkte til de hengende kablene langs veien og koblet det til en provisorisk, og åpen koblingsboks på bakken, når han skulle sveise porten vår. Jeg var livredd for barna som lekte ved hans side.
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

hens

Jeg må tilstå.....,
Det er min kabel som henger der.
NB! Det er en kvikk 15A sikring i hver av krokene. Kjedelig å legge bygda mørk ved et uhell.
H
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

PLUTO

Vet ikke om jeg hadde inrømmet det så fort hvis det var meg. Men Ærlighet varer lengst. Var det lettere å klatre opp på en stige og henge på de krokene enn å legge en skjøteledning fra huset? ::)
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

bosonic

Jeg har hørt om rødglødende telefonledninger, men ikke om plasmablå strømledninger ;D
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

hens

#10
Sånn er det med elbiltreff, det blir fort mangel på kretser.
Dette er min variant av livbåt, og de er da heller ikke ment for daglig bruk. ;)

Henning .
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA