Vurderer hugging av hel bil

Startet av VWspirit, onsdag 23. oktober 2024, klokken 21:06

« forrige - neste »

VWspirit

Vurderer å hugge en 2011 4seter.
Fabrikk ny PCU, fabrikkny PTC varmer ink ferdig programert styring..... mangler: sprekk i frontrute og dårlige foringer(følger med)i bakaksel. Ubrukte sommerhjul på ubrukte orginalfelger, veldig lite brukte piggdekk på nesten strøkene orginal felger. Li batteri med bare litt overflate rust. Bilen funker som bare det :police: Hugges hvis jeg blir fornøyd med bud på deler eller hele bilen. Står i lofoten
Bosted:Steine, Vestvågøy...*Heggedal, Asker
-----------------------------------
Jaguar I-Pace 2019
Tesla S100D Pearl White 2019
Think 2011 Sort 2+2 Li (bygd om fra zebra)
*Think 2009 Sort, Li (bygd om fra zebra)
*Think 2002 Sort, 3x25A 230V hurtiglader
*Citroen Saxo 2002 Blå met.
*VW Golf Citystromer 1998 56600km

worry

#1
Hei,
Det høres ut som om den bilen burde kunne reddes. Men frontruter er et problem. Lageret av nye ruter hos bilglassbransjen er visst slutt. Så det blir brukte ruter, eller at det finnes hos entusiastene og Elbilmek.

Vi trenger en PCU her i området. To biler står for tiden med PCUfeil. Da kommer det kanskje et bud fra en av disse. :-)
Think lithium

Electric cars in Norway


Warlock

Vet om en bil i Orkanger som drømmer om varmeapparatet, men er litt trist om en så fin bil som den i Lofoten må lide for det....

Electric cars in Norway

Sitat fra: Warlock på lørdag 26. oktober 2024, klokken 12:16Vet om en bil i Orkanger som drømmer om varmeapparatet, men er litt trist om en så fin bil som den i Lofoten må lide for det....
Slik er med donasjoner  ;D

Orla Pedersen

Der er stadigvæk en 2010 "zebra" her i Danmark, lidt syd for Limfjorden. Forruden er ok, men PCU og varmekolbe ved jeg ikke tilstanden af. Bilen har ikke kørt i mit ejerskab. Batteriet "eksploderede" og er bortskaffet. Har kørt omkring 20.000 km.

Det giver mere mening at hugge den op, men som mit helbred er, så skal bilen herfra i et stykke.
Mvh
Orla Pedersen

worry

Sitat fra: Orla Pedersen på mandag 28. oktober 2024, klokken 07:10Der er stadigvæk en 2010 "zebra" her i Danmark, lidt syd for Limfjorden. Forruden er ok, men PCU og varmekolbe ved jeg ikke tilstanden af. Bilen har ikke kørt i mit ejerskab. Batteriet "eksploderede" og er bortskaffet. Har kørt omkring 20.000 km.

Det giver mere mening at hugge den op, men som mit helbred er, så skal bilen herfra i et stykke.
Du har noen godbiter av deler der, som vi kan trenge for å holde våre biler i gang. Men jeg tror det er komplisert (kostbart) å importere en hel bil til Norge. Den må kanskje deles opp, slik at det tydelig er delebil. I noen tilfeller, så oppfattes delebil som søppel, og da er det forbudt å eksportere.
Noen som vet hvordan det fungerer?
Think lithium

Orla Pedersen

Man kan vel argumentere, at bilen er en "delebil" forsåvidt at batteriet allerede er afmonteret og borte?

Det handler nok mest om at kombinere afhentning med en ferietur eller indkøbstur.

Bilen skal vel ikke indregistreres igen? Så afgiften er vel ikke relevant, og told af en værdi nær nul kan ikke være meget 😁
Mvh
Orla Pedersen

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA