Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hurtigladerne på Vestby

Startet av Jærbuen, lørdag 05. januar 2013, klokken 01:09

« forrige - neste »

Jærbuen

Har nå fått testa ut min nye Leaf med Hakkapeliitta R på svært så vanskelige og igjenblåste vinterveier her sør i Rogaland.
Må si denne bilen er det beste jeg har prøvd på vinterføre! Den graver seg frem, selv om snøen subber helt oppunder gulvet. Kjør i ECO-modus med ESP på, den kjører fra alt av 2-hjultrekkere!

Andre med samme erfaring?
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

arnejorg1

Har også prøvd leafen i dyp snø og jeg er imponert over hvor godt den tar seg frem. Problemet er at dyp snø og dårlig brøytet veg trekker grusomt mye strøm :(
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

Haavard

Jepp, må sei eg digger Leaf'en på vinterføre, er vel kansje 8 millioner ganger bedre en min gamle Toyota Celica :)
Tesla Model S 85 (2014)
Nissan Leaf (2012)

Lynet

#3
Helt enig i at den kommer frem bra på Hakka R, men ESP overreagerer enkelte ganger og lager en kontra og må ta igjen den også. Da har den bremset så mye at den nesten stopper opp.

Men vinterbil er det ikke, den greier jo bare halvparten av rekkevidden hvis man skal ha brukbar temp inne i bilen og bilen står ute en natt slik at batteriet blir kalt.

Kjørte 18 mil i dag, startet med 9 mil, ladet 23kWh, 5 mil og ladet 8kWh og 4 mil til slutt men temepn i batteriet hadde ikke rikket seg fra 4 streker. fra -5 til -1 på turen. 
Korrigering: kommet opp på 5 streker etter noen timers lading, men det er så vidt over 10 grader økning i batteritemp etter 183km på en dag. Kan ikke være mye indre motstand i disse batteriene  :D
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA