Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

saft batterier til p106 Selges

Startet av Musikærn, søndag 30. desember 2012, klokken 16:44

« forrige - neste »

Musikærn

Jeg har hatt min Reva 2008 mod. i rundt 3 år nå. Jeg kjøpte den med nye batterier. I flg verkstedet tåler batteriene 500/600 ladesykluser før de må skiftes ut. Vel, jeg har ca 1500 ladesykluser foreløpig (bekreftet av verksted) og batteriene virker fremdeles som de var nye. Til tross for at et av batteriene visstnok ikke får nok vann, pga vridd slange eller noe slikt.
Jeg kjører 4-6 mil hver dag i arbeidssammenheng og verkstedet mener det er årsaken til holdbarheten. Sett fra mitt perspektiv ser det ut til at jevnlig bruk har veldig stor betydning for levetiden til batterier.... eller har jeg bare hatt flaks?

elmalo

En oppløftende levetid på de batteriene.

Ifølge loggen på min bil (2010) er den på cycle 940. Jeg har kjørt 15900 km på den tiden. Får håpe de varer enda litt til, selv om ett av dem er svakere enn de andre nå og service-lyset kommer på fra tid til annen når bilen kjøres ned til gult.
Reva2007
Tesla Model 3 2019
Klepp, Rogaland

edyrli

5-600 sykluser er ned til 20% så hvis du lader oftere så vil batteriene tåle langt flere landinger.
Håper mine varer like lenge. Har kjørt ca 7000 siden batteribytte for 11 måneder siden.
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA