Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla har annonsert støtte for trefase for den europeiske utgaven av Model S!

Startet av edyrli, tirsdag 11. desember 2012, klokken 18:53

« forrige - neste »

edyrli

Jeg har det siste året brukt en Reva til jobb pendling. Men nå har bo situasjon og jobb situasjon endret seg og Revaen sliter litt med nytt kjøremønster. Det er fortsatt ikke snakk om mer en ca 35 km/dag men ytelsen i 70-80 soner er problemet. Regner med jeg kommer til å bytte mye bly hvis jeg skal kjøre i boost med flat pedal hver dag begge veier. I tillegg vil jeg uansett ligge godt under fartsgrensen.
De bilene jeg anser som mest aktuelle er: Think Classic, ny Think eller trilling.
Think Classic, er jo det rimeligste alternativet. Jeg kan mekke litt selv, men har ikke utstyr til rekondisjonere og bygge opp batteri pakker. Vil alikevel en think classic gi en økonomisk og god bil i noen år eller er det risikosport på høyt nivå?
Ny Think frister men er en dyrere bil og har hatt sine feil. Dersom man får en bil med siste PCU og ny varmekoble bl.a. er det vel sånn noenlunde trygt?
Trilling, dette blir jo det sikreste men også det dyreste. Gir til gjengjeld et større bruksområde med 4 seter og hurtiglading.
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

edyrli

Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

El rayo

Jeg ville gått for "ny" Th!nk, de er forholdsvis billige nå, ned mot 100K har jeg sett på finn.no. Ta i betraktning  at prisen var 244k (så vidt jeg husker) da de kom i 2008.



Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

edyrli

En ny think er nok det mest aktuelle. Må bare se om jeg finner en innenfor budsjett.
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

elektrolux

Ligger disse innenfor budsjettet ditt?

Her er en til ca 100 KNOK inkl batteri: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=37849939

og her er en Gen2 bil med helt nytt batteri som jeg selger for 116 KNOK: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=38442459
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

edyrli

Det er ikke helt avklart hvor høyt jeg kan strekke meg. Ser nok at det går et par uker til før jeg kan ta en avgjørelse. Men disse bilene vil kunne gi store mengder med glede i mange år.
Prismessig begynner de å nærme seg C-zero da.
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=38601945
Litt kortere rekkevidde men blir jo veid opp av hurtiglading og 4 seter.
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

Thomas Parsli

Når du ser på trillinger bør du vurdere garantien.
Bilen du viser til har 3år/50.000km mens nybilgarantien i Norge nå er 5år/120.000km fra Citroen.

Siden det står "KOMMER FRA VÅR AUT.CITROEN FORHANDLER" og bilen har gått 3000km antar jeg det er en importert bil. Hvis du importerer selv kan du spare 30-40.000 på tilsvarende bil.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

foxy

den bilen der finner du på mobile.de til ca 90000 kr.

et kanon kjøp, men hent bilen selv! hvorfor betale noen 40000 kr for en kosetur til frankerike eller telefon til autolink feks..?
I-miev 2011
Asker

edyrli

oi, visste ikke det var så mye å spare på import av elbil. Det skal helt klart sjekkes grundigere opp i :)
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA