Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Telefon integrasjon

Startet av Elmetro, torsdag 21. mars 2013, klokken 16:03

« forrige - neste »

Elmetro

1. Bilen er kjørbar.
2. 12 volt batteriet lades ikke. Tømmes.
3. Ved start av bilen forandres ikke lyden av vannpumpe eller styrken på lys.
4. Gult utropstegn, service req.
5. Soc viser null
6. Bilen vil ikke lades med original lader.
7. Batteripakka har 125 volt.

Ellers er det nå nytt 12 volt batteri, tilkoblet vedlikeholdslading.


Hvor feilsøker man her?

Noen som har kabel til palm, eller diagnose i nærheten av Ryen?

Think Rød-01-
Think Blå -00-
Think Kjøkkenblå 08

Caspar

Jeg har Actia diagnose 15 minutter unna
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Elmetro

#2
Kan en feil i BMS gi disse feilene? Ev. Feil på temperatur sensor batteri?
Think Rød-01-
Think Blå -00-
Think Kjøkkenblå 08

Caspar

Så lenge du har gult utropstegn så er det vel ikke noe mening i å spekulere så voldsomt før du får lest ut feilminne ?
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Elmetro

Klarer ikke spekulere på noe annet for tiden.
Har du tid til å ta en jobb?
Think Rød-01-
Think Blå -00-
Think Kjøkkenblå 08

Caspar

Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Elmetro

#6
Etter lesing av data var det ikke kommunikasjon mellom lader og BMS

Hadde en BMS liggende med kabler, og koblet da denne til.

Så:
1 soc 100%
2 Tenning på, service req.
3 får ikke startet (grønn bil )

Bryter for lokk, ok
Alle kabler tilkoblet.

Forsøkte å koble til ladekabel, da gult fast lys.

Think Rød-01-
Think Blå -00-
Think Kjøkkenblå 08

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA