Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tap av batteri i hvile

Startet av Haarek, søndag 10. desember 2023, klokken 11:58

« forrige - neste »

Haarek

Har lest mye her om at bilen bruker en del strøm på bl.a. Sentry Mode, når den er i hvile.
Det er jo et valg en må ta med tanke på sikkerhet og batteribruk.
Min Model S (2019) bruker mye på å holde varme i kupéen.
Skjønner ikke hvordan jeg kan få slått av dette.
Når bilen står i en garasje på 22 grader, vil den varme kupéen opp til 27/28 grader.
Alt i appen er av, ingen varme på under klima og tidsplan er også koblet bort.
Noen som har et tips om hvordan jeg kan få dette bort?
Unødig å bruke batteri på dette og vil gjerne ha kontrollen selv 😊

RJK

Har du eller har du hatt flere programmer/apper som har vært koblet til bilen? Mistenker at du har en eller annen app-profil som sørger for misbruket av strøm. Dette kan det være vanskelig å få fjernet, da det kan ligge rester igjen etter apper du har fjernet i mellomtiden, men som fremdeles styrer etter en nedlastet profil.

Kanskje må du få fabrikkresatt bilen, etter å ha endret passord, slik at slikt fjernes, og om det er noe som "ulmer" i tlf'en din, så vil den da miste tilgang om den ikke får det nye passordet. I verste tilfelle må du få hjelp av Tesla Service til dette.

Er det fellesgarasje du står i, eller egen? Tenker som så at ihvertfall i en privat garasje, er sentry-mode noe du fint kan slå av som standard, og heller bruke om du må parkere i gata ett eller annet sted, eller i fellesgarasjer, gjerne med liten eller ingen sikkerhet for at uvedkommende ikke skal få tilgang.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Haarek

Takk for svar.
Har kun brukt den originale Tesla appen.
Det er i fellesgarasje, ellers hadde jeg nok koblet ut Sentry Mode ja 👍
Synes det er rart at bilen blir så varm inni, når ingenting står på.

RJK

Sitat fra: Haarek på søndag 10. desember 2023, klokken 15:06Takk for svar.
Har kun brukt den originale Tesla appen.
Det er i fellesgarasje, ellers hadde jeg nok koblet ut Sentry Mode ja 👍
Synes det er rart at bilen blir så varm inni, når ingenting står på.

Er det bruktkjøp, at det kan være app-tull fra tidligere eier?

Få gjerne hjelp av Tesla med å sjekke ut uansett.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

geear

Høres ut som du bør kontakte service. De kan logge seg på bilen og sjekke ståa.

Prøvd å gå fra den med et vindu på gløtt, så du kan sjekke om kupevifta går en stund senere?

Haarek

Takk for tips.
Hvordan tar en enkelest kontakt med service?

sjokomelk

Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA