Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Langtidsparkering og lading av elbil ved piren i Trondheim?

Startet av Blip, fredag 23. november 2012, klokken 10:06

« forrige - neste »

Blip

Oppdaget mer eller mindre tilfeldig da jeg la om til vinterdekk at disse var merket XL. Dekkene kjøpte jeg nye i desember 2011. I tillegg så de litt gamle ut siden de er DOT 4609 (uke 46, 2009?). Er det vanlig å levere XL-dekk til Leaf? Ulemper?

Dekkene er Nokian hakka R, 205/55R16 94R XL.

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

Thomas Parsli

Jeg har hatt forsterkede dekk på min Peugeot 106 og de er vel bare forsterket i sidene.
XL blir vanligere og vanligere, og ulempene er litt høyere pris og litt stivere sider.

At dekkene var ett år gamle når du kjøpte de synes jeg er rart, det er vel i praksis forrige versjon?
Jeg ville pest selger så mye at jeg fikk rabatt neste gang jeg handlet der.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA