Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Berlingo Electrique lower range in winter - solution?

Startet av SaxoMann, fredag 30. november 2012, klokken 10:43

« forrige - neste »

SaxoMann

Hei, hva kan være galt når lading ikke avbrytes når jeg åpner ladeluken? Lysene blinket, men merket ikke noe stopp i ladingen. Merket også at da jeg koblet til ladingen i dag, så startet ladingen før jeg fikk lukket luken. Tips mottas med takk!
Hyundai Kona. Citroen Saxo, Ombygget til litium av Alternativ Energi i Grimstad (solgt). Elektrisk tannbørste. Bor i Asker, på Hvalstad

Helge

Jeg vil gjette på at den lille bryteren som føler på når luken er åpen og lukket "er låst/sitter fast" i lukket stilling.

Jeg er usikker på logikken til bryteren: åpen krets når luken lukket og lukket krets når luken er åpen eller omvendt? I førstnevnte tilfelle kan det jo være dårlig kontakt til/fra eller i bryteren som kan være problemet.

Når det er signal om lukket luke vil bilen starte å lade ("normalt") med en gang kabelen er koblet til i begge ender (altså før luken lukkes)
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

SaxoMann

 Ja, dette høres jo rimelig ut. Har også vært i kontakt med Enviro i dag, og de mente at dette ikke var noe å bry seg om. Dersom jeg ikke får andre kommentarer på forumet, eller selv merker noe annet galt, så lar jeg det være som det er  ;)
Hyundai Kona. Citroen Saxo, Ombygget til litium av Alternativ Energi i Grimstad (solgt). Elektrisk tannbørste. Bor i Asker, på Hvalstad

Thomas Parsli

Dette er en ganske vanlig feil på disse bilene, neppe verd å gjøre noe med -hvis det da ikker er verkstedet som har ødelagt den (bryteren).

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

elektrolux

Bryteren feiler gjerne mekanisk, og forhinderer lading. Tipper dette har skjedd på din, og at verkstedet har koblet fra bryteren.

Virker ikke bryteren er det bare å koble den vekk, du trenger ikke legge noen lask over ledningene til bryteren.

Ulempen med å koble vekk bryteren er at soft stopp funksjonen forsvinner, og fra nå bør du koble vekk kontakten på veggen først om bilen står og lader.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA