Tre tenåringer og 1500 kg henger

Startet av vartli, mandag 26. juni 2023, klokken 12:45

« forrige - neste »

Vaduz

Ja der er tesla uslåelig, oversiktlige priser, alt inkludert, booker prøvekjøring på nett og kjøper hjemmefra:)

turfsurf

#31
Sitat fra: vinterdekk på tirsdag 11. juli 2023, klokken 13:51Har både opplevd å bli totalt oversett og følt meg som en prioritert kunde hos den samme lokale Møller-forhandleren. Høres kanskje feil ut, men mulig man rett og slett må kle seg litt opp før man besøker enkelte forhandlere.
Jeg har for vane å gå i sandaler, shorts og t-skjorte nesten året rundt. Har kjøpt både BMW, Mini og Audi, og den eneste gangen jeg har blitt "oversett" var hos Bilia Tønsberg. Kostet de salg av to biler og leasing av en bil, som heller ble gjort i Skien.

i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

vinterdekk

Sitat fra: Vaduz på torsdag 13. juli 2023, klokken 07:26Ja der er tesla uslåelig, oversiktlige priser, alt inkludert, booker prøvekjøring på nett og kjøper hjemmefra:)

Uten tvil om at Tesla er uslåelig! Men man vet jo ikke hvor mye bedre Tesla sine tilbud er før man faktisk har alle tallene. Fikk noen rabatter, 15-20K i ekstrautstyr som jeg ikke hadde bestilt, og en levelig innbyttepris hos VW-forhandler. Og så kommer den usikre restverdien på bilen på toppen når man skal selge.

Sitat fra: turfsurf på torsdag 13. juli 2023, klokken 08:34
Sitat fra: vinterdekk på tirsdag 11. juli 2023, klokken 13:51Har både opplevd å bli totalt oversett og følt meg som en prioritert kunde hos den samme lokale Møller-forhandleren. Høres kanskje feil ut, men mulig man rett og slett må kle seg litt opp før man besøker enkelte forhandlere.
Jeg har for vane å gå i sandaler, shorts og t-skjorte nesten året rundt. Har kjøpt både BMW, Mini og Audi, og den eneste gangen jeg har blitt "oversett" var hos Bilia Tønsberg. Kostet de salg av to biler og leasing av en bil, som heller ble gjort i Skien.

Konge. :)
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

hELgenen

Vurderer selv ny Model Y,men vil gjerne vite innbytte på dagens bil gitt handel av ny hos merkeforhandler for å se på totalprisen. Å legge ut bil på finn.no i disse dager kan ta tid. Er ikke avhengig av å selge før kjøpe og kan sitte på flere biler samtidig da ingen finansieres via lån uansett. Men dette med innbyttepris og enkel handel hos merkeforhandler er jo noe som har sin egenverdi. Og på det punktet er ikke Tesla best. Tesla er best på nybil handel uten innbytte,men definitivt ikke med innbytte. Tesla har jo i realiteten laget biler slik at de hyppigere skal skrotes istedenfor repareres slik at dette med å opprettholde et bruktmarked ligger ikke i deres interesse. Det markedet har de overlatt til andre å betjene i motsetning til en del andre merker.

geear

Vil vel påstå at du alltid får bedre betalt på Finn, men vil du ikke Finn eller Tesla så kjør Nettbil? Sikkert bedre pris der enn hva du får for ikke-Tesla hos Tesla, du blir kvitt bilen fort og du har null reklamasjonsansvar etterpå. Men ikke forvent høy pris.

egleh

#35
Sitat fra: vartli på onsdag 28. juni 2023, klokken 13:18Fikk søkt litt på nettet etter bredder på baksetet og kan utvide lista med
Enyaq: 149 cm (men har for liten hengerkapasitet)
E-tron: 152 eller 138 cm. To ulike kilder.
Model Y: 130 cm
Enyaq 149 bred i baksetet? Det må være feil. Vi målte en rekke biler i skulderhøyde i fjor:
Peugeot 5008 SUV: 143
Nissan Leaf: 128
e2008: 133
eSoul: 139
Ioniq5: 147
eNiro: 140
Enyaq: 141
id.4: 143
EQB: 141
bredde på setepute er en annen sak, vi har snart tre tenåringer, så kom til at bredden rett under vinduskarmen på døren sier mest om hvordan det føles å sitte tre i bredden bak. Etron målte vi også, mistet tallet men den var overraskende smal i baksetet, tror den var nede på 30 tallet og lite imponerende. Vi gikk for EQB, men etter en vinter, påske og sommerferie så begynner vi å se at vi må ha en litt bredere bil, som er synd, for liker EQB ekstremt godt ellers.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA