Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Begynner å betvile den berømte minneeffekten

Startet av bosonic, tirsdag 05. februar 2008, klokken 18:52

« forrige - neste »

bosonic

Under denne overskriften får vi presentert eljet sin Kewet i en artikkel i MOTORmagasinet til Haugesunds Avis i dag.
HA bruker to helsider til å fortelle om familiens kjeldegge "elly".
1994 modellen ble kjøpt brukt og var langt fra kjørbar. Etter å ha satt bilen i stand blir den mest brukt til jobbkjøring (av kona)
Bilen er kjørt i underkant av 1500 km siden 21.sept i fjor, så dersom jeg ikke skjerper meg nå og får min egen Kewet på veien snart, så kommer eljet & co til å gå forbi meg i kjørelengde.
All ære til eljet med familie som holder liv i en "gammel" Kewet og profilerer elbilen på en fin måte.
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

Boogie

#1
Sitat fra: bosonic på tirsdag 29. januar 2008, klokken 17:35
Etter å ha satt bilen i stand blir den mest brukt til jobbkjøring (av kona)

Godt å høre at også gamle travere fortsatt fungerer.

Men jeg bet meg merke i at det er kona som bruker bilen. Hvorfor det? Fordi hun er den som leverer og henter ungene? Er det ikke macho nok for menn å kjøre elbil?

Det er faktisk en del menn som bruker elbil, men jeg har sett at nesten alle biler som er hos meg til service står registrert på kona.....

Er det jeg som tar feil, eller er dette en trend?

Jeg har fem biler. To er registrert på kona, og tre på meg...

Da vi bare hadde en, var det alltid diskusjon om hvem som trengte elbilen hver morgen. Tilslutt kjøpte jeg en til for å beholde husfreden.
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

eljet

 
Sitat fra: Boogie på tirsdag 29. januar 2008, klokken 18:37
Sitat fra: bosonic på tirsdag 29. januar 2008, klokken 17:35
Etter å ha satt bilen i stand blir den mest brukt til jobbkjøring (av kona)


Men jeg bet meg merke i at det er kona som bruker bilen. Hvorfor det? Fordi hun er den som leverer og henter ungene? Er det ikke macho nok for menn å kjøre elbil?


Volvoen er registrert på kona og Kewet en er regisrert på meg
Den som ikke skal kjøre barna har elly.

Kjøre elly en del jeg også.

Kona jobber ettermiddag, dermed har jeg volvoen til å flytte meg å barna med på kveldstid.
Jeg jobber på havet og elly er ganske dårlig for min jobb pendling.

Men bilen blir brukt til alt muligt den er upraktisk til å dra på handle tur til stor cash
bør ikke ha for mye oppi tilhenger rundt dørene her heller.

Men en utmerket bil for å sjøsette 10 fots plast båt, en utmerket gårdsbil til all småkjøring som er litt langt å gå.

Elly får nok et langt liv her på gården.
Sveio nord for Haugesund
(x) Kewet 4  fra 94
(x) kewet 2 fra 93
(x) Kewet 2 fra 92
Kjørt 10 000 km med Kewet

eljet

Sveio nord for Haugesund
(x) Kewet 4  fra 94
(x) kewet 2 fra 93
(x) Kewet 2 fra 92
Kjørt 10 000 km med Kewet

eljet

Då har eg kjøpt ein elbil til :D

Det blei ein kewet 2 fra 1993 med sliten batteripakke, og litt plukk i det elektriske
Såg her tidligere på forumet som nevte å bygge om til 72 volt, hadde kansje vert spennende.

Trenger felger til mine elbiler, noen som har noen kewet eller fiat felger liggende?
Sveio nord for Haugesund
(x) Kewet 4  fra 94
(x) kewet 2 fra 93
(x) Kewet 2 fra 92
Kjørt 10 000 km med Kewet

bosonic

Gratulerer eljet, kanskje me snart må danne en lokal Kewet klubb  ;D
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA