Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LED nær-/parklys

Startet av jahnarne, søndag 25. november 2012, klokken 20:36

« forrige - neste »

jahnarne

Ifm. innsetting av bensinvarmer tenker jeg å koble ut varmekolben som er der i dag. Noen der ute med en blindplugg liggende som jeg kan plugge inn i PCUen? RS hadde ingen liggende...

hma

Jeg har dessverre ikke en slik plugg, men du kan eventuelt modifisere kontakten på kolben og bruke den (klippe av og isolere HV+ og HV-).

Er kolben din defekt?
Hvis ikke vil jeg anbefale og koble bensinvarmeren i serie med el-varmeren, samt lage logikk (med relé) som gjør at begge varmerene kan benyttes, men ikke til samme tid. Det fungerer knallbra på min bil :)
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

jahnarne

Etter bytte av PCU får jeg nå høyspentfeil i det man slår på varmeren. Fungerte fint på forrige PCU. De undersøker nå med forsikringsselskapet om varmekolben også kan dekkes av maskinskadedelen av forsikringen siden den fungerte før PCUen tok kvelden. Hypotesen er at forrige PCU skadet kolben.

Har AC, så ser ikke helt hvor jeg skal få plass til bensinvarmeren om jeg skal beholde elvarmeren.

--

Har ikke kikket så mye på kontakten, men det høres jo ut som en smal sak. Du har ikke tilfeldigvis et bilde av pluggen?

Go-carter

Sitat fra: jahnarne på fredag 09. november 2012, klokken 14:41
Etter bytte av PCU får jeg nå høyspentfeil i det man slår på varmeren. Fungerte fint på forrige PCU. De undersøker nå med forsikringsselskapet om varmekolben også kan dekkes av maskinskadedelen av forsikringen siden den fungerte før PCUen tok kvelden. Hypotesen er at forrige PCU skadet kolben.

Har AC, så ser ikke helt hvor jeg skal få plass til bensinvarmeren om jeg skal beholde elvarmeren.

--

Har ikke kikket så mye på kontakten, men det høres jo ut som en smal sak. Du har ikke tilfeldigvis et bilde av pluggen?

Tror det skal være plass ved siden av 12V batteri, under AC, til en bensinvarmer. Men jeg er dog usikker.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA