Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva skjer 8 oktober ?

Startet av Elghost, mandag 24. oktober 2011, klokken 10:50

« forrige - neste »

alagerqv

Er det flere som er interssert i dette? Jeg er veldig motivert til å bestille fra UK til halv pris kontra Proxll... Sendte mail til Pod Point, og fikk svar og tilbud fra Proxll om den doble prisen.

Selv med £120 i frakt, så er det penger å spare. Jeg funderer på om jeg skal gå for 32A versjonen når jeg først er i gang... Jeg har 3x10mm2 ledninger på en 32A kurs ut til garsjen. Antar jeg kan oppgradere sikringen ut ved behov, 10mm2 kabler burde holde til mer enn 32A?

Hvor mange ønsker å bli med på fellesbestilling? Jeg bor i Asker.

-Anders (ikke elektriker).

Mr_Stian

Sitat fra: jkirkebo på mandag 03. september 2012, klokken 00:28

Sjekk pris til Sverige, det blir ofte mye billigere. Du slipper norsk moms også, kun VAT isteden som vel er på 20%. Det betinge dog at man ikke bor alt for langt fra grensa. Jeg pleier å bestille Poste Restante til postkontoret i Strømstad.

Så du mener det er mye bedre og få det sendt til sverige for og spare 5%??? Norsk moms er bare 25% så da hadde jeg heller fått det levert på døren istede for og måtte reise helt til sverige for og hente!

jkirkebo

Sitat fra: Mr_Stian på mandag 10. september 2012, klokken 15:10
Sitat fra: jkirkebo på mandag 03. september 2012, klokken 00:28

Sjekk pris til Sverige, det blir ofte mye billigere. Du slipper norsk moms også, kun VAT isteden som vel er på 20%. Det betinge dog at man ikke bor alt for langt fra grensa. Jeg pleier å bestille Poste Restante til postkontoret i Strømstad.

Så du mener det er mye bedre og få det sendt til sverige for og spare 5%??? Norsk moms er bare 25% så da hadde jeg heller fått det levert på døren istede for og måtte reise helt til sverige for og hente!

Poenget er at mange leverandører har mye lavere fraktprisen innen EU. Enkelte leverer ikke utenfor EU engang...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

alagerqv

Hei,

Podpoint nekter å svare på mail nå, gidder ikke engang å henvise til Proxell.

Jeg tror jeg bare boikotter de, og kjører denne i stedet: http://charge-amps.com/um-evse

-Anders

Stighl

Nes på Romerike.
Tesla Model S

alagerqv

Det er jo vel og bra at de selger den, men de har samme høye pris som Proxell. I UK er det under halve prisen...

teveo

Jeg handlet nettopp en Leaf fra USA sen 2011 reg feb 2012, førsteprioritet er å finne ut mer om lading, elbil uten strøm i batteri er jo ikke noe stas. Ettersom jeg bor i Halden klarer jeg meg antakelig godt uten vinterpakka, en Defa kupevarmer kan jo alltids installeres og garasjen er aldri målt under minus 8 grader.. over til ladinga.

Som alternativ til podpoint, jeg fant noen 240V ladere på Homedepot men har ikke bestilt, skal til USA før jul og lurte på å handle en 16A lader. De er nok ikke CE merket men garasjen er frittstående og mener det er 16A sikring ut dit.

Noen tanker om disse laderne?

Leviton Evrgreen 16A ( de har andre modeller der også )
http://www.homedepot.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=202950823

Siemens Varicharge
http://www.homedepot.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=203352378

Homedepot har også flere modeller Schneider Evlink.
http://www.homedepot.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=203670265

Blir det ikke noe av disse skal jeg bestille en podpoint poste restante, Strømstad er bare 35 km unna Halden og komme med tilbakemelding om hvordan dette gikk.

foxy

til hjemme lading kjøpte jeg meg en 10A kladd (veldig billig, lett brukt fra noen som skulle oppgradere), som er "fastmontert" på veggen i garasjen.
I-miev 2011
Asker

Griffel

#38
Sitat fra: teveo på torsdag 08. november 2012, klokken 12:42
Jeg handlet nettopp en Leaf fra USA sen 2011 reg feb 2012, førsteprioritet er å finne ut mer om lading, elbil uten strøm i batteri er jo ikke noe stas. Ettersom jeg bor i Halden klarer jeg meg antakelig godt uten vinterpakka, en Defa kupevarmer kan jo alltids installeres og garasjen er aldri målt under minus 8 grader.. over til ladinga.

Som alternativ til podpoint, jeg fant noen 240V ladere på Homedepot men har ikke bestilt, skal til USA før jul og lurte på å handle en 16A lader. De er nok ikke CE merket men garasjen er frittstående og mener det er 16A sikring ut dit.

Noen tanker om disse laderne?

Ulempen med å importere elmateriel som slike ladepunkt fra USA er manglen på CE merking. Det er uvist da om en installatør vil ta ansvaret med å installere dette ladepunktet.
Det er også usikkert om USA jordfeilmonitoreringen i dette apparatet er kompatibel nettsystemet der du bor. Er det en vanlig såkalt reststrømbryter går det nok greit, er det derimot et system som overvåker at jordforbindelsen er som den skal i USA bolignettet (2x120V og jordetmidtpunkt) vil den sansynligvis ikke virke. Slik sett er det sikrere å importere fra EU.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA