Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kjøre klimaanlegget mens man hurtiglader

Startet av Thomas Henden, onsdag 31. oktober 2012, klokken 14:08

« forrige - neste »

Thomas Henden

Hvordan var nå dette igjen - jeg har fjernet den kappen som typisk mørkner og gjør at man ikke ser om man lader på 10 eller 16A, men nå er det kommet et nytt problem:

Da jeg vippet av dekslet for bryteren for rutevarmer, og skulle ta av denne kappen som også her hadde morknet og mørknet(!) så enten gikk pæra, eller var gått allerede.

Jeg plukket en slik bryter fra en Think som var gått til opphugging, dvs. jeg har en ny pære også.

Men jeg er usikker på om jeg bare kan ta ut de bryterne, går det an å bare kile inn noe flatt oppe og nede for å trykke inn mothakene, og bare trekke ut de bryterne uten å forstyrre elektronikken, og hvordan isåfall får jeg ut pæra? Eller er bryterne like, slik at det da bare er å bytte bryter? Det kan jo være kjekt å ta løs den kappen over pæra med en gang, men den ser ut til å sitte veldig godt!

El rayo

Så vidt jeg kan huske er det brukt 3 forskjellige brytere. Den til varselblinklys er spesiell.

Husker ikke hvilke av de andre som er like.

Ta ut radioen for å komme til bryterne, det er som du sier mothaker over og under bryterne. Jeg laget et verktøy som gjør det lettere å ta ut bryterne. Elektronikken blir ikke forstyrret når man bytter bryter.

Jeg har ikke klart å ta av frontplata på knappene uten å knekke festetappene, men jeg har hørt om andre som har klart det.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Thomas Henden

Jeg greier faktisk å vippe av den frontplata uten å brekke de tappene, men da blir jo neste spørsmål - hvordan ta ut radioen?  ???

Beklager sent svar, mye å gjøre for tida, men kan jo være lurt å få fikset den pæra så ikke varmetrådene står på til sommeren til ingen nytte!   8)

Noen som har funnet ut hva den midterste, umerkede bryteren gjør, ennå forresten, eller er den fortsatt 'til overs'?  ???

Evt. hva var den tiltenkt? Alltid artig med noen ekstra funksjoner - kanskje den kan brukes til å koble fra sirkulasjonspumpa når man setter fra seg bilen en tid?  :)

El rayo

For å ta ut radioen trenger man spesielle U-formete bøyler som passer til hvert radio-fabrikat.

Ekstrabryteren var tiltenkt ekstravarmeren, Webasto. Men den er ikke i bruk til noe.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA