Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Enormt mange spørsmål (ladetid, verditap, Bergensordningar)

Startet av Bodø_EL, fredag 23. november 2012, klokken 18:37

« forrige - neste »

Bodø_EL

Har gjort dette 2 ganger selv pga Carwing mister dekning permanent etter oppdateringsforsøk da bilen var parkert uten dekning.

Noen som har innspill til dette i forhold til garanti osv.

Marius
Model 3 reservert 24.10.2016
Model S avbestilt pga ny APHW2
2011 Leaf fra Nederland. 100k km

cra

Utover at dette er noe som skal fikses på garantien, mener du? ;)

Ser på http://www.mynissanleaf.com/viewtopic.php?f=31&t=3737&sid=c3c9a5e1aa6d2f66aa62bbc4a5e14846&start=10 at å koble fra minus-polen på 12V-batteriet i fem minutter kan fikse saken. Ver det dette du gjorde, eller måtte du til forhandler?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Bodø_EL

Jeg snakkes med Nissans Carwings kundeservice. Hun sa til meg at det KUNNE ha betydning for min garanti at jeg hadde gjort inngrep selv. Altså jeg fikk ikke bekreftet hva som var rett. Men jeg tenker at å dra av minus polen på batteriet ikke legger noen andre spor enn at jeg f.eks har vert helt fri for strøm? å det er vel en meneskelig og vanlig ting som ikke ska gå ut over min garanti?
Model 3 reservert 24.10.2016
Model S avbestilt pga ny APHW2
2011 Leaf fra Nederland. 100k km

Bodø_EL

Ja jeg dro av minus polen begge gangene å ventet 5-10 min :)
Model 3 reservert 24.10.2016
Model S avbestilt pga ny APHW2
2011 Leaf fra Nederland. 100k km

cra

Sitat fra: marius161 på torsdag 08. november 2012, klokken 13:23
Jeg snakkes med Nissans Carwings kundeservice. Hun sa til meg at det KUNNE ha betydning for min garanti at jeg hadde gjort inngrep selv.

Å koble fra batteriet kan umulig regnes som et "inngrep" mer enn å fylle på spylervæske. Bare å si at du ønsket å kjøre diagnose på batteriet vha en C-tek lader, og koblet det fra bilen for å være sikker på at laderen ikke gjorde noen skade. Men som du sier; hvordan skal de merke at du kobler det fra og til igjen? :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Bodø_EL

Så da konkluderer vi med at TCU kan vi trygt nullstille/reset selv ved å ta av minuspolen i 5 min :)
Model 3 reservert 24.10.2016
Model S avbestilt pga ny APHW2
2011 Leaf fra Nederland. 100k km

Rio

Det er klart at dette ikke har noe å si for garantien.

Både fordi Nissan ikke kan lage en bil som man ikke kan koble av strømmen på (!), men også fordi hvis det er et eller annet problem med bilen og man ringer Nissan, så er det første de foreslår å koble ut 12 V batteriet!

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA