Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Re: bilen synger når det er kaldt

Startet av Kito76, tirsdag 20. november 2012, klokken 14:39

« forrige - neste »

Kito76

Vurderer å ta kontakt med Motorforum for batteri sjekk etter 3 måneder med ny I-Miev. Synes rekkevidde på ca 70km er altfor lavt. Skjønner at kulde, topografi etc spiller inn, men blinker med 2 strekker igjen etter ca 70km... Trekker det mye batteri med småkjøring? Mange som har tatt en slik test? Kostnad?

erik e

Alt er nok iorden. Men en test er vel helt gratis. 5 års garanti.   ?????  :) :)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Mr.Zero

Kjørte Ski-Lillestrøm via Mosseveien t/r hver dag siste uke. 45km på 7-8 streker. Moderat varme og vifte på. Vinterdekk og drittvær med temp noe over 0. Myk kjøring og ikke mye over 80 i fart. Lys og vindusvisker på.

Det skulle vel bety at forbruket ditt ikke er vesentlig høyere enn på min ferske Zero. ::)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

sven erik

jeg å reagerte på min  i fjord men  en får mindre ut av batteriene før bilen har gått ca 20-25 tusen  men jeg fikk selv ut ca 15 mil i sommer med sommer dekk
nå  uten varme men med vinter dekk å samme kjøring får jeg ca 11 mil  så vinter dekk tar masse mil   har nå fått i en disel varmer så har derfor ikke kjørt noe annen varme  så hvet eksakt
by kjøring behøver ikke trekke noe ekstra om en bremser med gira inn mot kryss  å gir på pent

Bjornt

ca det samme på min Ion 4 mnd gammel.  2x20 km jobb (mest E18) +2-3 km div kvelds, går på 5 streker på sommer, og nå både 7 og 8 streker.  Varme på hakk 1 eller 2. Noe AC fra tid til annen, dugg. Sånn er det.  :-\
Peugeot Ion 2012. Og en 407 HDI Oljebrenner

hkaspenberg

Ligner litt på mine tall for tiden. Får rundt 100 km utav den hvis jeg ikke bruker varme, og kanskje maks 80 km dersom varmen bare står på ett hakk. Lurer litt på hvordan dette skal gå i -20 ...  ::)

;-D Hans

Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

tomrh

Dette var noe jeg var klar over før vi kjøpte, søkte på erfaringer fra 2011-modell eierne fra forrige vinter. Så jeg føler meg ikke lurt jeg da. Den har ihvertfall et ganske effektivt varmeapparat når man bruker Max-knappen og har overflod av strøm i forhold til distansen man skal kjøre. Blåser jo varmen i en iskald bil etter noen få kilometer med et par minusgrader ute.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Bjornt

Ja max knappen er fint den, men suger noe grassat med strøm. Starter ofte full ladet fra jobben og kjører akkurat samme vei hjem under stort ett samme forhold, fart gasspådrag. Synes det er litt spennende å se hvor langt jeg kan kjøre på første streken, i normal fart. Aller best er 15,4 km fra Alnabru til Skøyen i sommer. Som regel 13. Med varmen på hakk 2 og vinterdekk blir det bare 9 km.
Forleden dag var bilen helt neddugga da jeg skulle dra, så den stod vel i fem minutter på max varme og AC før jeg dro. Da holdt streken kun til Helsfyr ! og det er vel ca 4-5 km..
Gratis strøm på jobben heldigvis. Kjør pent.
Peugeot Ion 2012. Og en 407 HDI Oljebrenner

Kito76

Har mulighet til å lade begge veier,men synes det er litt drøyt etter kun  12 km kjøring .

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA