Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: It's Coming! - Tesla Model S (utstilling på showroomet ved Alnabru)

Startet av Eyvind, torsdag 15. november 2012, klokken 16:29

« forrige - neste »

Eyvind

Fillern!
Kjørte på jobb i dag og satte igang vannserviceprosessen i P-kjelleren. Startet ved 50 % batteri kl 08.40 ca.  Planen var å fylle vann når den er ferdig etter jobb (en gang mellom kl 16 og 18 tipper jeg?).

Så slår jeg opp intranett og ser at strømmen skal kuttes ifm noe sjekk av hoveddører ca 11.30-12.00! Faen pule  :o

Det står i bruksanvisninga
"The procedure should not be done if the operation is likely to be interrupted, such as having to move the vehicle or disconnect the power."
Det er alt som står.

Er det noen formening om hva jeg bør gjøre? Bare restarte prosessen etter at strømmen er borte, eller bare fortsetter han automatisk der han slapp? Eller skal jeg avbryte nå og ta det i morgen eller noe? Kjedelig når man omsider har kommet igang lissom.

Svar ønskes naturligvis raskt  :)
Eier av Citroen Berlingo 5-seter, modell 2002, stort sett originale batterier. Vår eneste bil - en periode.
Har dessuten en el-sykkel og en Makita 18 v drill med mer!

Trond Arve

Antar du kjører en vedlikeholdslading? I tilfelle er det vel bare å kjøre videre; den kjører vel full lading og deretter 5 timer med 10A (AFAIK).
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Eyvind

Maintenance charge, som det heter. Litt forvirret av begrepene, men dette må nødvendigvis være vedlikeholdslading ja. Bruker Ev-lite, og følger slavisk oppskriften til denne.

Da fortsetter den altså som normalt når strømmen er tilbake. Bra.
Eier av Citroen Berlingo 5-seter, modell 2002, stort sett originale batterier. Vår eneste bil - en periode.
Har dessuten en el-sykkel og en Makita 18 v drill med mer!

elektrolux

Bare følg med på Robometeret ditt og se etter minst 20-25C temperatur på batteriet, og fallende spenning på begge halvdeler av pakken.

Obs på at PSA stopper opp ladingen 10 sec for hver 10 min ca. Ikke mål spenning like etter en slik pause.

Husk å vente minst 5 min etter at du stopper ladingen, og fjern serviceladeprogrammet etter vannfylling. Husk også å nullstille vannlyset
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Eyvind

Det ble bare to små strømbrudd, max 5 minutter totalt. Bilen ladet 56 Ah overlading og var klar i 17-tiden. Temperaturen holdt seg på 25-26 grader under hele vannfyllinga, som gikk på knapt 25 minutter. 10-12 liter vann. Gikk fint, men litt stress er det jo. Bilen hadde som sagt nådd 520 Ah siden forrige fylling, så dette var passe.

Vente 5 minutter med vannfylling etter å ha stoppet lading? Nytt for meg. I bruksanvisninga (Ev-Lite) står det at man skal sette igang umiddelbart, dessuten bør man være ferdig på 30 minutter. Vannlyset og Ah-telleren nullstilles forresten automatisk.
Eier av Citroen Berlingo 5-seter, modell 2002, stort sett originale batterier. Vår eneste bil - en periode.
Har dessuten en el-sykkel og en Makita 18 v drill med mer!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA