Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kjørte el-bil for første gang igår :)

Startet av stiberger, lørdag 23. juni 2012, klokken 08:55

« forrige - neste »

stiberger

Kontaktet Tromsø Parkering nylig om de planla lademulighet eller hadde skjulte muligheter i parkeringstunellen, ettersom det stort sett der jeg parkerer når jeg er på jobb.
Her er svaret jeg fikk:
SitatHei

Det er montert ladepunkt i storhallen til elbil. Disse står på to av stolpene et stykke inn i hallen.
Dem er låst og ikke merket, dette kommer.

Jeg benyttet meg av muligheten i dag :-)

De er litt vanskelig å få øye på. Det eneste som avslører dem er en liten sort boks et stykke oppe på lyktestolpen.
Rød Leaf (EL 16xxx) solgt
Grå 85D i Tromsøområdet (EL 43xxx)

Smiling when sailing

Fint å vite dette. Jeg har ikke parkert der siden vi har elbil... Men om vinteren kan det jo være greit.
Blå Leaf, Tromsø

Elmo

Sitat fra: stiberger på tirsdag 05. juni 2012, klokken 13:15
De er litt vanskelig å få øye på. Det eneste som avslører dem er en liten sort boks et stykke oppe på lyktestolpen.

Du tok vel bilde og sendte beskrivelse til post@nobil.no håper jeg ;)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

stiberger

Sitat fra: Elmo på tirsdag 05. juni 2012, klokken 22:04
Du tok vel bilde og sendte beskrivelse til post@nobil.no håper jeg ;)
Sendte et kart som viser hvor de er, men tok bilde og sendte i dag.
Siden anlegget er under bakken, har jeg ikke lagt ved koordinater. Ettersom GPS ikke har dekning der, og et punkt på kartet kan vel kanskje forvirre førere til å tro at ladepunktet finnes på bakkenivå over tunellen? eller holder det at det er nevnt i beskrivelsen?
Kanskje man ikke en gang trenger eksakt koordinat til ladepunkt, men heller bare posisjon til en av de nærmeste tunellinngangene?

Hva synes dere?

Kan og legge til at det er en tidsbryter koblet til kontakten, men vet ikke hvor lenge den er aktiv når påslått.
Rød Leaf (EL 16xxx) solgt
Grå 85D i Tromsøområdet (EL 43xxx)

cra

Sitat fra: stiberger på torsdag 07. juni 2012, klokken 01:48
Siden anlegget er under bakken, har jeg ikke lagt ved koordinater. Ettersom GPS ikke har dekning der, og et punkt på kartet kan vel kanskje forvirre førere til å tro at ladepunktet finnes på bakkenivå over tunellen?

Legg inn koordinater til innkjøringen, og la beskrivelsen inneholder resten av guidingen. Det er vel det enkleste for alle. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

el-snorre

Legg inn koordinatene for inn/utkjøringen nærmest sentrum, siden det er flere veier inn.
Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

stiberger

Takker for forslag :)
Sendt mail til nobil med koordinater til innkjøring nærmest sentrum.
Rød Leaf (EL 16xxx) solgt
Grå 85D i Tromsøområdet (EL 43xxx)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA