Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Foreslåtte SuperCharger lokasjoner i Norge

Startet av Olsleaf, mandag 08. april 2013, klokken 21:52

« forrige - neste »

Olsleaf

Har lest på forumet at noen la til 2 blokker til 21. Spørsmål: Hvor stor blir da batteri spenning, og hvor mye pådrag tåles det da? Nå tåler den ikke over 100ah, og spenning skal ikke under 100v. Max er 114v, 131V fulladet tilstand. Er dette vanskelig å gjøre? Må man lage en kasse for de ekstra blokkene bak setene?

Nissan Leaf 2012 hvit



Tidligere; Think 2000 Classic, Think City 2009,Imiev 2011

Trondheim

De må gjerne kalle meg egoistisk, men jeg er med på å gjøre miljøet bedre for slike

elektrolux

Think kaller han seg som satte inn 2 ekstra blokker i den originale kassen.

BMS og kontaktorboks ble flyttet fram under fronten av bilen. Mye arbeid, med modifisering av kassen etc, og liten gevinst.

Fortsatt begrenset av hva STM 100 MRE blokkene tåler av strøm, men rent spenningsmessig en kurrant ombygging som også medfører redusert vannforbruk.

Enklere er å bygge om til LiePo4. Da kan du gi full pinne når som helst, og får bedre rekkevidde.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Olsleaf

Vel jeg har hørt fra en på forumet her, tror han kaller seg Lynet at det er ulovlig å oppgradere til LiFePO4. Pga Vegvesenet.

Ellers er det også risky mht spenning.

:-[
Nissan Leaf 2012 hvit



Tidligere; Think 2000 Classic, Think City 2009,Imiev 2011

Trondheim

De må gjerne kalle meg egoistisk, men jeg er med på å gjøre miljøet bedre for slike

elektrolux

Det er nok ikke ulovlig som sådan, men vegvesenet vil kreve dokumentasjon som kan være vanskelig å skaffe.

Har kommet fram til at enkleste måten er å ekspotere bilen og få den godkjent i f.eks Tyskland, og så reimpotere den og få den enkeltgodkjent under nye regler etter 15 sep 2013 som sier at Norske myndigheter ikke kan kreve dokumentasjon på biler som allerede er registerte i EU.

Likevel kan en trafikstasjon som mener kjøretøyer er direkte farlig underkjenne den selv etter 15 sep 2012, men nå må de ha konkrete grunner til det. Det blir heller ikke lett å påstå at bilen som er godkjent med f,eks LiFePo4 batteri i Tyskland er så farlig at de må underkjenne den i Norge.

Når det gjelder spenningen så er du som sjåfør godt beskyttet mot den. Bilens egne systemer tåler i origanalutførelse opp mot 150V startspenning, og med litt omprogramering opp mot 350V. En kamerat kjører rundt med 250V pakke som gir 275V like etter lading. Den Thinken er rå, med krengestag framme og bak, og drar 66 kW ut av batteriet, overrasker den Audier og andre biler på veiene rundt Nurburgring.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA