Er TMY i ferd med å bli en Pizza Grandiosa for folket?

Startet av Dieselgubben, søndag 15. januar 2023, klokken 10:17

« forrige - neste »

Dieselgubben

#150
Sitat fra: olavxxx på torsdag 19. januar 2023, klokken 11:11
Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 19. januar 2023, klokken 09:44
Sitat fra: Dieselgubben på torsdag 19. januar 2023, klokken 07:00
Sitat fra: olavxxx på onsdag 18. januar 2023, klokken 21:39
Sitat fra: Contango på onsdag 18. januar 2023, klokken 21:33
Jeg gjør også det. Det var ikke poenget mitt. Svaret på hvor langt VW, Tesla 3 SR og LR går får man på ABRP, ikke hos NAF.
Viktig å være obs på at VW nå skal levere ut ID4 og eTron uten varmepumpe, hvis man ser på tester eller abetterrouteplanner. Regner med det også gjelder Norge, leste om det på en amerikansk side hin dagen.

Dette gjelder Usa og Canada hvor dette er tilleggsutstyr. I Norge er varmepumpe obligatorisk på Id4. Kan forøvrig nevne at VAG valgte å etterbetale Id4 eiere da effekten av varmepumpen var blitt overdrevet i markedsmateriell. Et eksempel til etterfølgelse.

Men på nye modeller ser de seg tydeligvis ikke i stand til å skaffe varmepumpe, som ID Buzz... så om det er fordi det er lettere å kutte ut vanskelige deler i designfasen så kan en gjerne se for seg at andre nye VW-modeller heller ikke får det.

https://elbil.no/en-familiesjarmor-med-enkelte-svakheter/
Ser ut som det kanskje gjelder globalt ja.
Gir vissst 1000$ tilbake til folk i USA.

Gjelder biler hvor dette er/var tilleggsvalg. I USA og Canada kommer ikke bilene standard med varmepumpe. De som har betalt ekstra, får penger tilbake. De som kjøpte en Tesla Y, fikk de penger tilbake når bilen plutselig manglet parkeringssensorer?

turfsurf

Sitat fra: geear på onsdag 18. januar 2023, klokken 22:55
Slo ikke det minst like ille ut for Y, da? Er overhodet ikke kjent oppi der, men mener den endte på et ugunstig punkt som Model 3, iX og EQS akkurat gikk over og fikk tre mil "på kjøpet"?
Stemmer. Y kom seg over Hjerkinn og ned til Foldal, men stoppet på vei over Venabygdsfjella. iX50 bikket akkurat over og fikk dermed flere mil gratis, selv om den bare akkurat tippet over toppen, og i praksis hadde samme rekkevidde som Y.

Regner med de tester Y med større batteri denne gangen, forrige gang var det jo med gamle batteriet.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA