Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: bestilling av model s

Startet av tomrh, torsdag 01. november 2012, klokken 23:11

« forrige - neste »

tomrh

Det skal visst gå an å "trimme" imiev'ens motor til 80 kW bare ved hjelp av en software-oppgradering. Slik de har gjort i imiev Evolution, se dette dokumentet: http://bit.ly/SYVMRO

Sitat
The i-MiEV Evolution features three electric motors, one front motor and two rear motors. These electric motors are identical to those found in the production Mitsubishi i-MiEV, but they have received a software upgrade to increase the motor's power output from 49 kW (65.7 horsepower) to a more potent 80 kW (107.3 horsepower).

Ikke at det er nødvendig på noen måte, den er kvikk nok som den er. Men interessant at muligheten finnes.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

erik e

Elinor  er klar i første rekke. ;)  Mer hk. og mindre vekt= Gøy. ;)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Griffel

#2
Sitat fra: skatvalsbygg på tirsdag 16. oktober 2012, klokken 12:20
Det skal visst gå an å "trimme" imiev'ens motor til 80 kW bare ved hjelp av en software-oppgradering.
Nå er det vel ikke så mye software i selve motoren at det er noe og skrive hjem om.
Men derimot i motordriften (VSD) bestemmes hvor mye belastning som tillates og leverer dette. Ytelsen på en elmotor er omtrent bare begrenset av at en klarer og kjøle tapsvarmen slik at motoren ikke brenner.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

e-max

og lenger nede i sitatutklippet: "Of note, both the electric motor and its accompanying inverter hardware are identical to those found on the street-legal 2012 Mitsubishi i-MiEV."
Så hvem er første mann til å doble effekten på trillingen sin? Jeg stiller min ION til disposisjon hvis det er  noen med peiling på slik soft-ware oppgradering :-)

Tesla 3 RWD 2020
Peugeot ION 2011
E-Max el scooter 2009

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA