Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lader ikke, system fault, forladingsfeil

Startet av think2002, søndag 04. november 2012, klokken 13:40

« forrige - neste »

think2002

Har kjøpt min første elbil og er glad og fornøyd. En Think som har gått 39000 km og nylig har vært på stor service og byttet en del batterier og satt inn Robometer. Jeg har et problem: På fjerde lading etter storservice dukket plutselig opp en spenningsforskjell mellom blokkene på 0,18. Det gjelder både når jeg har toppladet og har kjørt ned til 20% energi. Robometeret gir konstant alarm som jeg slår av. Noen tips til hva jeg kan gjøre, eller hva som kan være feil? Merker for øvrig ingenting på rekkevidden. Har omkring 7 mil.
Har kjøpt Think. Modell 2002. Bor i Nevlunghavn (Larvik)
Km st. 39 000 km

elektrolux

Kjør bilen ned til 50 Ahr på RoboMeteret, og ta ned kassen.

Lokaliser blokken med 5,xxx V mens de andre ligger på 6,3xxx V

Monter inn innbytteblokk ladet med 45-50 ahr.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

think2002

Sitat fra: elektrolux på torsdag 18. oktober 2012, klokken 12:34
Kjør bilen ned til 50 Ahr på RoboMeteret, og ta ned kassen.

Lokaliser blokken med 5,xxx V mens de andre ligger på 6,3xxx V

Monter inn innbytteblokk ladet med 45-50 ahr.



Takk for svar. Flott at dere bidrar til en som prøver å bygge erfaring. Er det et av bilens 19 batterier som er ødelagt helt? Kan jeg kjøre bilen eller er er det best å la være frem til jeg har skiftet batteriet? Vet noen om en reperatør i Larvikområdet ++?
Har kjøpt Think. Modell 2002. Bor i Nevlunghavn (Larvik)
Km st. 39 000 km

elektrolux

Ved full kortsluttning slik du beskriver kan du kjøre bilen videre på de resterende 94 cellene.

Du vil oppleve ørlite redusert rekkevidde.

Dersom du derimot har god ballanse ved fulladet bil, bør du parkere den, da cellen da reverserer og produserer gass som sier pang!
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

Sitat fra: think2002 på torsdag 18. oktober 2012, klokken 17:54
Vet noen om en reperatør i Larvikområdet ++?

Vet ikke akkurat om Boogie/ www.Elbilshop.no i Tønsberg tar slike reparasjoner, men han skulle vel iallefall kunne skaffe deg en erstatningsblokk tenker jeg.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

cra

Sitat fra: Elmo på torsdag 18. oktober 2012, klokken 22:47
Sitat fra: think2002 på torsdag 18. oktober 2012, klokken 17:54
Vet noen om en reperatør i Larvikområdet ++?
Vet ikke akkurat om Boogie/ www.Elbilshop.no i Tønsberg tar slike reparasjoner, men han skulle vel iallefall kunne skaffe deg en erstatningsblokk tenker jeg.

Elmo, da! Du glemte den "obligatoriske oppfordringen" om at dette klarer du fint selv, vi hjelper deg!  ;)  Med hjelp fra ekspertene her på forumet kan det meste ordnes hjemme i garasjen. Det har jeg erfart selv, med alt fra vannfylling til bytte av bakaksling og instalasjon av Robometer.  :D  Det eneste som kan sette noe særlig stopper for hjemmemekking er vel egentlig spesialverktøy man ikke har/kan skaffe.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Elmo

Sitat fra: cra på fredag 19. oktober 2012, klokken 08:23
Elmo, da! Du glemte den "obligatoriske oppfordringen" om at dette klarer du fint selv, vi hjelper deg! 

Den lå implisitt ;)
Jeg startet på den måten jeg også.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

think2002

Takk for at dere bidrar med tips. Helt avgjørende for meg. Jeg satser på å kjøre videre med et dødt batteri i sekken og skifter det ut når jeg har bygget litt mer erfaring. Første steg er vannfylling om 2000 km. Skal bestille en Palm og kabel. Forstår det på tidligere innlegg at det er ebay som gjelder for Palm 505 (515), men er litt mer usikker på hvor jeg får tak i kabel/kontakt og ev. hva dette koster. Ha en fin dag!
Har kjøpt Think. Modell 2002. Bor i Nevlunghavn (Larvik)
Km st. 39 000 km

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA