Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Service - betale for medgått tid?

Startet av MLe, onsdag 01. mars 2023, klokken 10:57

« forrige - neste »

TJV

Hva gjør "flertallet" her når det gjelder service? Spm er ikke OM dere tar service, men hvor?
Etter en rekke uheldige situasjoner av Møller i Bergen vil de ikke få én krone av meg når det gjelder service.
F.eks ble det skade på bilen min under en garantisak, selv om de ikke ga beskjed (fant skaden selv). Fikk ny time til lakkering, leverte bilen inn og da fikk jeg ikke leiebil - når de var skyld i hvorfor bilen måtte inn igjen! Ventet 2 dager, hentet bilen og de viser seg skaden ikke er utbedret (glemt saken?) Når det gjelder mobilitetsgarantien er ikke verdt en dritt - det er erfart tidligere i år.
Som "takk" for disse situasjonene og de andre eg ikke har nevnt så presenterer de et tilbud på over 8200,- (det eksisterer ikke goodwill i Møller).
Har bedt om spesifisert tilbud på Møller og NAF, sistnevnte skal ha godt under halvparten for samme jobb. Visst jeg er/blir medlem sparer jeg ytterligere noen hundre kroner.
Valget er altfor enkelt i mitt tilfelle  :D 
VW ID.4 Pro Perf Max
Nissan Leif 40kW

igniztion

Så lenge du tar en sjekk mot forhandler på eventuelle aksjoner på bilen innimellom, er det ingen ulemper ved å ta service andre steder.

Med aksjoner mener jeg slikt som 2.4 oppdateringen, 3.2 oppdateringen, smøring av hengslene på bakluka, ledningsproblematikk i 12V systemet, sjekk av HV-batterimodulene osv. Alt dette er arbeid som betales av VW og så vidt jeg vet er det kun hos autoriserte VW-verksteder de får tilgang til å fakturere dette videre.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

Electric cars in Norway

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 07. mars 2023, klokken 08:57Som autorisert serviceagent for Carver kan jeg bekrefte at det aller meste av servicen er egentlig for at produsenten skal få seg en database på deres kjøretøy. Dermed burde det egentlig vært produsenten som betaler deg for servicen ikke motsatt.



 
Godt sagt. Men nei da...her skal man flås av VW Norge! Det er bare trist... Betale ni tusen i service..

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA