Erfaringer med Monta for administrasjon av lading?

Startet av zenith, tirsdag 11. oktober 2022, klokken 21:39

« forrige - neste »

zenith

Hei,

Lurer på om noen har erfaringer med Monta som selskap for innkreving av strøm og administrasjon av anlegg. Parkeringssameiet her har inngått en avtale med Monta, etter anbefaling fra installatør. Hele opplegget virker noe uferdig. Monta har ingen support på telefon, utenom på chat. Når det kommer til administrasjon av Zaptec-laderne og integrasjonen av disse, må man kontakte elektroinstallatøren og de er lite tilgjengelige. Etter et par dagers bruk, falt integrasjonen av laderen ut og nå virker det som at jeg må kontakte elektroinstallatøren igjen. Samme virker å være tilfelle hvis si Zaptec-laderen trenger en omstart. Laderne er ellers lagt til et "team" og en administrator av teamet setter strømprisen men har få andre muligheter virker det som.

Det er også et forvirrende opplegg med hvordan penger trekkes. Appen har en lommebok der man kan sette opp auto-trekk av faste beløp for å gå i 0,- mens det er ønskelig at det enkelt trekkes fra kredittkortet hver gang man lader. Kredittkortet er ligger jo tross alt inne.

Ting føles uferdig og det er i tillegg 50,- per måned per ladepunkt for bruken av tjenesten.

TB

Om en ønsker å unngå kostnader til avregningen, om en i borettslaget gjør det, så sparer en penger.

Jeg gjør jobben for 40 stk ladere her jeg bor. Det er ingen stor jobb, enkelt å hente ut rapporter fra Zaptec portalen en gang i måneden, trenger ikke noen integrasjon for dette.

50 kr pr ladepunkt x 40 stk = 2000 kr - hadde vært god betaling det..  :angel:
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA