Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Dekk og felger

Startet av Olsleaf, tirsdag 30. juli 2013, klokken 14:31

« forrige - neste »

Olsleaf

Her er listen over stopp og lading;

Trondheim Oppdalsporten 60%, ladet opp fra 40% til 80%, 11,5 mil.

Oppdalsporten Foldal Fjellstuer- 50%,  9 mil. Ladet fra 30% til 40%,
Foldal Fjellstuer Lundes Turisthandel, fra 40% til 0%, 7,3 mil.
Tilsammen 27,8 mil.

Lundes Turisthandel-Redalsveien 60% 11 mil. Fulladet fra her.

Redalsveien-Stovner, Ole Brumsvei 12 65% 13 mil fulladet fra her.

Ole Brumsvei 12-Redalsveien 70% 13 mil. Fulladet fra her.

Redalsveien-Hunderfossen 30% 5,2 mil, ladet opp til 85%

Hunderfossen-Ringebu 25% 4,3 mil. Ladet opp til 80%.

Ringebu-Dovre Motell 60% 9,4 mil

Fulladet fra her. Fra Redaln 189,7 km.

Dovre Motell-Oppdal 45% 9 mil.

Oppdal-Oppdalsporten 1,4 mil 10%  Oppdalsporten ladet opp til 80%

Oppdalsporten- Teglverkstunet 50% 11 mil.
Tilsammen fra Dovre Motell: 21,8 mil.

Noe lokal kjøring; Venabygdsfjellet - Ringebu t/r pluss kjøring på fjellet, 6 mil.
Gjøvik t/r 2 ganger 5,4 mil

Tilsammen har den kjørt 116,2 mil på tur.

Erfaringer; Trondheim - Venabygdsfjellet er for langt på en dag. Trondheim - Folldal, er passe, overnatte der, fulladet over fjellet, lade i Ringebu eller litt lengre sør.

Ellers er resten av turen ok. Kjørte på 1 til 2 prikker. Dombås - Hjerkin var tøff. 50 km/t opp bakken fra Dombås med 1 til 2 prikker. Masse god regenerering ned til Oppdal.

Må sjekke med Oppdal Everk om ladeplassene er offentlige, hvis de er har vi 8 stk tilgjengelig der. Greie folk i Oppdalsporten lot meg lade på nersiden.

Hunderfossen har 2 stk, men kunne gjerne ha fler, fordi de har en post som inneholder alternativ energi og kjøring med elbiler.

Lading. Selv om det lades opp til 70% eller 80% betyr det ikke at det er 70-80% igjen. Faller fort når det kjøres igjen. Lurt å vente litt til kanskje.

Ellers er det en god erfaring og følelse av å ha greidd turen uten så mye komplikasjoner.
Nissan Leaf 2012 hvit



Tidligere; Think 2000 Classic, Think City 2009,Imiev 2011

Trondheim

De må gjerne kalle meg egoistisk, men jeg er med på å gjøre miljøet bedre for slike

Olsleaf

#1
Her er noen bilder for å krydre litt:
1. Oppdalsporten 2. Folldal Fjellstuer 3. Venabygdsfjellet 4. Redaln, Gjøvik 5. Kaupang Ringebu 6. Dovre Motell 7. Oppdal Everk
Nissan Leaf 2012 hvit



Tidligere; Think 2000 Classic, Think City 2009,Imiev 2011

Trondheim

De må gjerne kalle meg egoistisk, men jeg er med på å gjøre miljøet bedre for slike

hma

Utrolig flott tur du har tilbakelagt med Thinken, vel dokumentert og mange erfaringer rikere. :)
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA